مراسم آموزشی و مسابقه نقاشی کودکان در راستای حفظ محیط زیست در بیجار برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛دیروز برنامه‌ای به مناسبت روز جهانی کودک و هفته محیط زیست به همت دو انجمن لاله‌های نسار گروس و پاکبانان طبیعت در مدرسه قرآنی ولایت بیجار برگزار شد.

 فاطمه عبدالله‌پور نایب‌رئیس انجمن لاله‌های نسار گروس در این مراسم با بیان اینکه شورای برنامه‌ریزی هفته ملی و روز جهانی کودک را در روز 17 مهر با عنوان «کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی» نامگذاری کرده است، گفت: برنامه آموزشی و توجیهی در مدرسه ولایت و مسابقه نقاشی در مهد کودک و پیش دبستانی «دارا و سارا» در راستای این شعار است.

 عبدالله‌پور به اهداف برگزاری این مراسم اشاره و یکی از این اهداف را آشناسازی کودکان به اهمیت محیط زیست عنوان کرد.

وی با بیان اینکه با ماشینی‌شدن زندگی انسان‌ها، کودکان و نوجوانان ساکن شهرها بیش از آنکه طبیعت را لمس کنند، تکنولوژی را لمس می‌کنند، گفت: در چنین شرایطی آشناسازی کودکان با محیط زیست و اهمیت به حفظ آن بسیار ضروری است.

عبدالله‌پور ادامه داد: ما بر این باور هستیم اگر کودکان دوستدار و خواهان حفاظت از محیط زیست شوند آینده بهتری برای دنیا می‌توان متصور شد.

وی با بیان اینکه رفتارهای ما الگویی برای کودکان است، گفت: با توجه و اهمیت ما نسبت به طبیعت و محیط زیست به گونه‌ای به طور غیرمستقیم و مستقیم به کودکان حفاظت از محیط زیست و نقش آنان را در این زمینه آموزش داده‌ایم.

انتهای پیام/ د م

ضرورت آموزش کودکان در حفاظت از محیط زیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.