فرهادیان در واکنش به مثبت اعلام شدن تست دوپینگ یک ملی پوش نونهال تکواندو گفت: این شخص از داروهای رشد قد و اندام فیزیکی استفاده کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان آرش فرهادیان رئیس سازمان تیم های ملی تکواندو در گفت و گو با رادیو جریان دوپینگ یکی از بازیکنان تیم ملی نونهالان اظهار کرد: وقتی ورزشکاری به تیم ملی دعوت می شود، از او درباره داروهایی که مصرف کرده سوال می پرسیم و حتی دفترچه پزشکی افراد هم کنترل می کنیم. متأسفانه یکی از ورزشکاران تیم ملی نونهال ما چندین ماه قبل از اینکه در مسابقه انتخابی تیم ملی شرکت کند و به تیم ملی دعوت شود، بدون اطلاع ما دارویی را مصرف کرده که مربوط رشد قد و اندام فیزیکی بوده است و مشکل دیگر این است که پزشک مربوطه دارو را در دفترچه او  ثبت نکرده است. در مرحله اول تست دوپینگ این ورزشکار مثبت اعلام شده است. البته هنوز این مسئله به فدراسیون پزشکی ورزشی کشور منتقل نشده و خبر رسمی نیست.

فرهادیان ادامه داد: ما با خانواده این ورزشکار صحبت کرده ایم و پیگیر این قضیه هستیم. ما همچنان خود را پاسخگو می دانیم و باید تدابیری بیاندیشیم که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا درباره داروهای دوپینگی به ورزشکاران و خانواده هایشان اطلاع رسانی نمی شود، عنوان کرد: ما اطلاع رسانی های لازم را انجام می دهیم. چندی پیش، قبل از مسابقات جهانی برای دو تیم دختران و پسران با حضور مسئولین ضد دوپینگ فدراسیون پزشکی ورزشی کلاس توجیهی برگزار کردیم. ما در تمام اردوهای ورزشی این کلاس را به گواه مسئولین فدارسیون پزشکی ورزشی برگزار می کنیم.

 انتهای پیام/

اظهارات فرهادیان درباره دوپینگ تکواندوکار نونهال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
ممنون از اخبار به روزتان
آخرین اخبار