معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گفت: کلیه برنامه‌ها و فعالیت‌های اجرایی در مدارس باید دانش‌آموز محور باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در جمع معاونان پرورشی و تربیت بدنی ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان که امروزدوشنبه( ۱۷ مهرماه) در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، گفت: برای تربیت درست دانش‌آموزان باید بسترهای مناسب فراهم شود و یکی از این بسترها همراهی اولیا و دستگاه‌های فرهنگی هم سو با آموزش و پرورش است.

وی برنامه محوری را یکی از مهم ترین فعالیت‌ها حوزه پرورشی دانست و افزود: این معاونت برای چهارمین سال متوالی برنامه محور شده و کلیه برنامه‌ها و فعالیت‌های این حوزه تثبیت شده است.

نریمانی از انجام ارزیابی و رتبه بندی ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق در ارتقای شاخص‌های حوزه پرورشی خبر داد وگفت: پاسخگویی به موقع به مکاتبات، ارائه گزارش های به موقع و فعالیت براساس تفاهم نامه منعقده و شاخص ها از مهم ترین معیار های این ارزیابی است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان تقویت و گسترش انس با قرآن‌، سیره پیامبر و توسعه اقامه نماز جماعت در مدارس، ترویج فضای اعتدال و عقلانیت، آشنایی جوانان با افکار و اندیشه های امام خمینی(ره) و اهتمام نسبت به منابع اسلام و ایران و همچنین تعمیق بینش دانش آموزان، تقویت هویت دینی و ملی و تشویق آنان به اسلام و ایران شناسی را از دیگر برنامه محوری حوزه پرورشی برشمرد.

وی با بیان اینکه باید خروجی آموزش و پرورش در مدارس بر اساس سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تربیت عبد صالح باشد؛ عنوان کرد: باید فعالیت مدارس و تربیت دانش آموزان بر اساس سند تحول و در تراز جمهوری اسلامی باشد و همه ارکان مدرسه نیز در این مهم نقش ایفا کنند.

نریمانی از معاونان پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان خواست آسیب‌های اجتماعی فرهنگی را رصد کرده و با شناخت و آگاهی کامل، فرقه ها و نحله های انحرافی، نسبت به آگاه سازی اولیا و دانش‌آموزان اقدام کنند

وی با بیان اینکه تقویت مطالعه مفید در بین دانش آموزان مطالبه مقام معظم رهبری و از سیاست های کلی آموزش و پرورش است، بر احیا کتابخانه مدارس و برگزاری مسابقات کتابخوانی بین دانش‌آموزان تاکید کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی با اشاره به اینکه در این برهه از زمان همه ما به نوعی نیازمند مشاوره و راهنمایی هستیم؛ افزود: با وجود آسیب‌های اجتماعی و تهدیداتی که همواره متوجه دانش آموزان است؛ باید هسته مشاوره در مدارس را فعال کرده و با شناسایی مدارس لازم‌التوجه، مشاوره های لازم به دانش آموزان داده شود.

وی با بیان اینکه تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان مبتنی بر سیاست‌های تعلیم و تربیت اسلامی اولویت اول آموزش و پرورش است؛ بیان کرد: برای تربیت درست دانش‌آموزان باید بستر های مناسب فراهم شود و تعامل معلمان و اولیا موجب شکل گیری تربیت صحیح در دانش‌آموزان می‌شود.

نریمانی با تأکید بر اینکه کلیه برنامه‌ها و فعالیت‌های اجرایی در مدارس باید دانش‌آموز محور باشد؛ یادآور شد: اگر دانش آموزان در فعالیت ها مشارکت داشته باشند زمینه شکل‌گیری تربیت اجتماعی آنان فراهم می‌شود.

انتهای پیام/م

تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان اولویت اول آموزش و پرورش است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.