بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان در گزارشی اعلام کرد که به دلیل عدم نظارت کافی، پنتاگون توانایی لازم برای محاسبه 702 میلیون دالر مهمات در افغانستان را ندارد.

خرید 720 میلیون دالر مهمات نامعلوم برای ارتش افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا از خریداری 702 میلیون دالر مهمات نامعلوم برای ارتش افغانستان متاثر شده است.

«جان سپکو»، بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان در گزارشی اعلام کرد که به دلیل عدم نظارت کافی، پنتاگون توانایی لازم برای محاسبه 702 میلیون دالر مهمات در افغانستان را ندارد.

اکنون وزارت دفاع آمریکا با مشکلات جدی محاسبه تجهیزات ارسالی به افغانستان روبرو شده است.

بر اساس گزارش جدید بازرس ویژه آمریکا، مرکز تعلیم و تربیت نیروهای نظامی افغانستان حتی قادر به محاسبه فشنگ های شلیک شد نیست.

به گزارش بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان، «فرماندهی مشترک نقلیه امنیت» که از طرف پنتاگون وظیفه نظارت بر تجهیزات، منابع مالی و ساختار سازمانی برای آموزش و تجهیز ارتش و نیروهای امنیتی افغان را بر عهده دارد، حتی نظارت موثری را بر مهماتی که در اختیار این نیروها گذاشته شده انجام نداده است.

طبق گزارش جان سپکو، در جریان سال‌های 2015 تا 2016 میلادی 702 میلیون دالر مهمات در اختیار نیروهای امنیتی محلی افغانستان قرار گرفته است که این نهاد نظارتی نه تنها اطلاع ندارد که چه مقدار مهمات در این سال‌ها خریداری شده است، بلکه ابهام در این باره ممکن است مشاجراتی را در کنگره برای تعیین بودجه به وجود بیاورد که در صورت نیافتن بودجه کافی، عملیات نظامی آمریکا در افغانستان نیز با چالش مواجه می شود.

سازمان‌های دولتی افغانستان که مسئولیت نظارت روزانه مهمات را داشتند به طور منظم به برق و اینترنت دسترسی نداشتند تا این اطلاعات را ثبت کنند و به همین دلیل حجم و ارزش مهمات گم‌شده و یا هدر رفته هرگز مشخص نخواهد شد.

بنابراین می توانیم بگویم که پنتاگون قادر به محاسبه 702 میلیون دالر بودجه مصرف شده برای خرید مهمات در افغانستان نیست.

جان سپکو در گزارش جدید خود می نویسد که نظارت بر مهمات در افغانستان بسیار محدود است و حتی گروه طالبان به فرماندهان خود توصیه می کند سلاح، سوخت و مهمات را از سربازان افغان خریداری کنند، زیرا این اقدام هم آسان‌تر و هم ارزان‌تر است.

 انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار