به مناسبت هفته نیروی انتظامی، مدیر کل زندان های استان با فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در این دیدار سردار رضا بنی اسدی فر، فرمانده انتظامی استان کرمان با تقدیر از تلاش های مفید و سازنده مسئولان در امر زندانبانی استان گفت: زندان و ندامتگاه آخرین راه برای مهار و کنترل مجرمان و تبهکاران است .

وی افزود: خیلی از افراد که برای اولین بار به زندان می روند از روی عدم آگاهی و ارتباطات ناصحیح با برخی از افراد مسئله دار،  آلوده و مشکل دار می شوند.

سردار بنی اسدی فر اظهار کرد: ورود هر فرد به مجموعه زندان باعث نگرانی پلیس است چرا که اعتقاد ما بر این است  اگر اقدامات صیانتی و پیشگیری توسط نهادهای اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و خصوصا خانواد ه ها به موقع انجام می گرفت شاید گذر این افراد به زندان نمی افتاد و به عنوان عناصر فعال در چرخه های مختلف سطح جامعه فعالیت می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت:  تعداد محدودی نیز به واسطه شرایط زندگی و وضعیت نامطلوب خانواده، ارتباطات نامعقول با افراد مجرم و تبهکار و در نتیجه هنجارشکنی در جامعه راهی جز مقابله و نگهداری آنها در چهار دیواری زندان به منظور آسایش و آرامش جامعه وجود ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد: مجموعه زندان با فعالیت های مناسب در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی،  آموزشی و توجه به بعد معنوی و آموزه‌های دینی بتوانند در راستای اصلاح  افراد مجرم و بازگرداندن دائمی آنها به جامعه و خانواده گام بردارند.

سردار بنی اسدی فر تصریح کرد: توجه به اقدامات پیشگیرانه در بخش‌های مورد اشاره می تواند زمینه ی الگو پذیری از ایدئولوژی و جهان‌بینی مکتب  ما را عملا اجرائی کند.

وی بیان کرد :امیدواریم با رونق در بخش‌های مختلف جامعه شاهد کاهش قابل توجه ورود افراد به  مجموعه زندان و آزادی دائمی زندانیان به سطح جامعه و کانون گرم خانواده هایشان باشیم.

  رمضان امیری، مدیر کل زندان های استان هم در این دیدار با تبریک هفته نیروی انتظامی به فرمانده انتظامی استان و تمام سبز پوشان دلیر و شجاع استان کرمان گفت: زندان مانند دماسنج جامعه است هر زمان آمار زندانیان پایین بود نشان از وضعیت خوب جامعه و کاهش جرائم دارد.

وی اظهار کرد: ۷۱درصد آمار زندانیان استان کرمان مربوط به جرایم مرتبط با مواد مخدر و در جنوب استان نیز ۸۰ درصد جرائم مربوط به مواد مخدر است.

امیری افزود: ۷۵درصد زندانیان کرمان متاهل و ۸۰درصد آنها بیش از یک اولاد دارند.

وی از بازگشت ۳۸درصدی مددجویان به زندان خبر داد و تصریح کرد: زندان باید محیط سازندگی باشد و بازگشتی در آن برای مددجویان نباشد.

در این دیدار مدیر کل زندان های استان کرمان با اهداء لوح از سردار رضا بنی اسدی فر، فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان و سرهنگ مهدی ایرانمنش، رئیس دفتر فرماندهی انتظامی استان تجلیل کرد.

در این دیدار، کرامت عبدلی معاون مدیر کل ، علی مقبلی ، رئیس اداره فرهنگی و تربیتی،  علی رضا عبدلی رئیس حفاظت و اطلاعات ، سرهنگ اسدی ، فرمانده یگان حفاظت اداره کل زندان های استان و نقی زاده مسئول روابط عمومی اداره کل زندان نیز  به همراه مدیر کل زندان های استان  برای عرض تبریک به فرمانده انتظامی استان  در دفتر فرماندهی حضور پیدا کردند.

انتهای پیام/ب

مدیرکل زندان های استان با فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان دیدار کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار