به دنبال آتش‌سوزی جمعه گذشته در باغات شهر بِن، ۷ هزار و ۵۰۰ اصله درخت بارور و کهنسال میوه خاکستر شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ باقر باقری رئیس جهادکشاورزی شهرستان بِن گفت: به دنبال آتش‌سوزی جمعه گذشته ۱۴ مهر ۹۶ در باغات شهر بن، ۷ هزار و ۵۰۰ اصله درخت بارور آلوچه، گردو و بادام خاکستر شد.

وی افزود: ۲۵ هکتار از باغات مثمر در این آتش سوزی طعمه حریق شد که طبق برآورد کارشناسان جهادکشاورزی، به طور میانگین در هر هکتار ۴۰۰ اصله درخت آلوچه و یکصد اصله درخت گردو و بادام کهن و مثمر وجود داشت.

باقری، خسارت ناشی از این آتش‌سوزی را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: به دلیل شدت سوختگی، احیای باغات تنها با جایگزینی نهال جدید ممکن است.

وی، مدیریت ضعیف بهره برداران در جمع آوری برگ و شاخه‌های خشک و تمیز نکردن آبشخور باغات حادثه دیده را علت گستردگی آتش‌سوزی اعلام و اضافه کرد: شدت باد پاییزی و سخت گذر بودن مسیر دسترسی، از دیگر عوامل شدت گرفتن آتش سوزی بود.

گفتنی است: این آتش‌سوزی در باغات قدیمی معروف به درازدره شهر بِن، منتهی به حاشیه رودخانه زاینده رود و بقعه متبرکه امامزاده باباپیراحمد (ع) رخ داد و پس از ۸ ساعت تلاش نیرو‌های مردمی و جوامع محلی، مأموران آتش نشانی و جمعیت هلال احمر مهار شد.

شهر بِن (مرکز شهرستان بِن) در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/خ

۷ هزار و ۵۰۰ اصله درخت طعمه حریق شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار