رئیس پلیس راه استان کردستان گفت: قانون «عصای سفید» همزمان با سراسر کشور در کردستان نیز به اجرا درآمد.

 سرهنگ رمضان نادری رئیس پلیس راه استان کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: به پیشنهاد راهنمایی و رانندگی و وزارت کشور، هیات وزیران دراستناد به اصل 138 قانون اساسی در مرداد ماه سال 1396 قانون «عصای سفید» را تصویب کرد.

وی افزود: طبق این قانون پیاده ها یعنی شخصی غیر سوار ( که بدون استفاده از هرگونه وسیله نقلیه موتوری وغیر موتوری) و یا افرادی که با صندلی چرخ دار یا کالسکه درحال حرکت هستند جزء افراد خاص محسوب می شوند.

رئیس پلیس راه کردستان بیان کرد: رانندگان موظفند در صورت نزدیک شدن به این افراد یا افراد نابینا که دارای عصای سفید هستند از سرعت خود کاسته و حق تقدم را به این افراد بدهند.

سرهنگ نادری با بیان اینکه قانون «عصای سفید» یک قانون بین المللی است گفت: با توجه به اصلاحیه آیین نامه راهنمایی و رانندگی این قانون همزمان با سراسرکشور از یک ماه پیش در کردستان نیز به اجرا درآمده است و رانندگان باید در صورت نزدیک شدن به فرد استفاده کننده از عصای سفید که عصای خود را به صورت افقی به معنای ایست به رانندگان نشان می دهد، توقف کرده و پس از عبور آن فرد به حرکت خود ادامه دهند.

وی افزود: قانون گذار برای راننده متخلف که این قانون را رعایت نکند،جریمه ای برابر با ضوابط مشخص شده در نظر خواهد گرفت.

سرهنگ گوهری با بیان اینکه وجود این قانون تردد را برای معلولین آسانتر خواهد کرد افزود: از همه مردم تقاضامندیم که با رعایت و احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی از بروز حوادث جبران ناپذیر جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ع

برخورد قانونی با متخلفان قانون عصای سفید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.