فرمانده مرزبانی استان ایلام گفت: پنج گردان از نیروهای مرزبانی تامین امنیت مرزهای استان ایلام را در اربعین 96 بر عهده خواهند داشت.

پنج گردان مرزبانی عهده دار تامین امنیت مرزهای استان ایلام دراربعین/ورود غیرقانونی از مرز مهران مجازات حبس داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ سرهنگ یحیی الهی فرمانده مرزبانی استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اعلام کرد: با وجود شکست های متعدد داعش در مناطق مختلف باید بدانیم که همچنان تهدیداتی در این حوزه وجود دارد که با هماهنگی  طرف های عرافی و سایر یگان های نظامی و امنیتی تلاش شده است تا این تهدیدات احصاء و راهکارهای مقابله با آنها اتخاذ شود.

وی افزود: با توجه به باز شدن مرز خسروی در استان کرمانشاه در ایام اربعین امسال به طور قطع از تردد و ازدحام جمعیت در مرز مهران تا حدودی کاسته می شود و در این زمینه با تهمیدات اندیشیده شده هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

الهی استفاده از پهباد و پرنده های کوچک در ایام اربعین و سایر ایام سال را برای کنترل مناطق مرزی از مهمترین برنامه های در دست اجرای این یگان انتظامی اعلام کرد و گفت: در این ایام از ورود غیر قانونی زائران از مرز مهران بشدت جلوگیری می شود و این اقدام از 6 ماه تا سه سال زندان را برای افراد خاطی در پی خواهد داشت.


الهی اضافه کرد: پنج گردان از نیروهای مرزبانی در ایام اربعین 96 وظیفه کنترل مرزهای استان ایلام را بر عهده خواهند داشت تا زائران در کمال امنیت و سلامت راهی این سفر معنوی شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: بحث قاچاق کالا در مرزهای ایلام در مقایسه با سایر استان های مرزی کشور نمود چندانی ندارد و موارد کشف کالاهای قاچاق به ندرت مشاهده می شود.

فرمانده مرزبانی ایلام با اشاره به کشفیات قاچاق کالا در استان طی یکسال گذشته افزود: ارزش ریالی مجموع کشفیات در مرزهای استان کمتر از 100 میلیون ریال است که رقم بسیار ناچیزی است و تنها در شهرستان دهلران مواردی بسیار کمی از قاچاق سلاح مشاهد شده است.

الهی در خصوص شایعاتی درباره سرقت از تجار در مرز مهران نیز افزود: تاکنون مشکل و مورد خاصی در این زمینه گزارش نشده است و تنها یک مورد بسیار جزیی از سرقت به یک دستفروش در پایانه دریافت شده بود که سارق نیز دستگیر شد.

انتهای پیام/اس

5گردان مرزبانی امنیت مرزهای ایلام در اربعین را تامین می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.