مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: بررسی نقشه ها و الگوهای ماهواره ای بیانگر این نکته است که استان ایلام در پاییز و بویژه مهرماه از بارندگی های مطلوبی برخوردار نیست.

پاییزی خشک و کم باران در انتظار مردم ایلام

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ یوسف شیخ الملوکی اعلام کرد: طبق نقشه های پیش آگاهی الگوها و مدل های جوی میزان بارش ها و نزولات جوی در پاییز 20 درصد کمتر از حد نرمال نسبت به میانگین بلندمدت خواهد بود.
وی با بیان اینکه عمده بارش ها در ماه های آبان و آذر است ، افزود: البته این نزولات جوی چندان چشمگیر و موثر نیست و همچنین دمای هوا بین نیم تا یک و نیم درجه نسبت به میانگین بلند مدت افزایش می یابد.
شیخ الملوکی اضافه کرد: کاهش بارندگی ها بویژه در فصل پاییز و نیز افزایش دمای هوا بیانگر خشکسالی در استان ایلام است که البته امیدواریم با بررسی نقشه های آبان ماه الگوها و نقشه های ماهواره ای تغییر یابد.
وی گفت: البته وضعیت بارش ها و نزولات جوی در فصل زمستان چشمگیرتر از فصل پاییز است که تا حدودی کمبود بارش ها در فصل پاییز جبران خواهد شد.
استان ایلام در سال گذشته نیز با کاهش محسوس بارش های جوی مواجه بود و بر خلاف بارش های چشمگیر سال زراعی 95 - 94، با توجه به کاهش محسوس بارش ها در سال زراعی 95 - 96 از منظر هواشناسی استان ایلام در وضعیت خشکسالی بوده است.
403 میلی متر بارش نزولات جوی در سال زراعی جاری (اول مهر سال 95 تا پایان شهریور سال 96) در استان ایلام باریده است.

انتهای پیام/اس

پاییزی کم باران در انتظار مردم ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.