در سومین روز از هفته ناجا نشست فرمانده انتظامی آبادان با سران عشایر و طوایف برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛تقی زاده فرمانده انتظامی آبادان گفت: نیروی انتظامی برخورد جدی با برهم زنندگان امنیت اجتماعی و مباحث فرهنگی و آموزشی را همزمان و در یک مسیر پیش می برد.

سرهنگ سید محسن تقی زاده افزود: وظیفه پلیس تامین امنیت پایدار در جامعه است و در این راه مردم و سران عشایر با نفوذ کلامی که در طوایف دارند بهترین همراه هستند.

وی آمار کل کشفیات جرایم در سال نود و شش را 85 درصد اعلام کرد و گفت: در زمینه جرایم خشن مانند قتل آمار دستگیری مجرمان به 95 درصد هم رسیده است.

فرمانده انتظامی آبادان افزود: وقوع انواع جرایم در منطقه نسبت به مدت مشابه سال پیش 15 درصد کاهش داشته و وضعیت تیراندازی در مجالس عزا و شادی که در بیشتر موارد منجر به کشته و زخمی شدن افراد بی گناه می شود بهبود یافته و از نقطه بحرانی فاصله گرفته است.

سرهنگ تقی زاده با تاکید بر اینکه غیر از نیروی انتظامی 28 دستگاه در شهرستان متولی بحث امنیت هستند گفت: 75 درصد از مجرمان را افراد بیکار تشکیل می دهند که از این تعداد 80 درصد را اشخاص با تحصیلات پایین یا متوسط تشکیل می دهند .

وی افزود: 86 درصد از مجرمان را مردان و 16 درصد را زنان تشکیل می دهند که 42 درصد از آنها متاهل هستند.

فرمانده انتظامی آبادان بیشترین جرایم رخ داده در شهرستان را شامل سرقت با 51 درصد، استعمال و فروش مواد مخدر با 18 درصد و نزاع خیابانی با 12 درصد برشمرد .

انتهای پیام/د

نشست با سران عشایر وطوایف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.