شهادت نعمتى است كه اگر انشالله نصیبم شد، تمام خانواده ام و آشنایانم باید به درگاه خداوند متعال شاكر باشند.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛شهید صادق اژدری سال 1338 در یک خانواده متوسط مذهبی در شهر خوی به دنیا آمد و در دامن پرمهر خانواده دوره کودکی را سپری نمود. دوران تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همان شهر گذرانده و در سال 1357 موفق به اخذ مدرک دیپلم و ورود به دانشکده تبریز شد.


شهید بزرگوار قدم به صحنه مبارزات اجتماعی گذاشت و در تابستان 57 به شهامتی انقلابی به همراه تعداد اندکی از جوانان مومن شهر اقدام به اولین راهپیمایی و دادن شعار علیه نظام خونخوار و دردمنش و تنها راهی را که سریعا می توانستیم در آن به راه خودسازی برسم رفتن به جبهه و احساس درد جنگ زدگان بود و همین امر سبب شد که عازم جبهه شود و عاقبت در 61/1/2 در عملیات فتح المبین به فیض شهادت نائل آمد.

 

 فرازی از وصیت نامه شهید اژدری

ِبسْمِ ا... الَّرحْمنِ الَّرحیم


«اَلسَّلامُ عَلَیكَ یا اَبا عَبْدِا... »، اى كسى كه به خاطر خدا و براى اسلام و برای نشان دادن برتری انسان نسبت به فرشتگان از همه چیز خود گذشتى و به جدّ خودت رسول اكرم (ص) پیوستى و تو كه برای نمایاندن حقانیت اسلام راستین 71 نفر از بهترین یاران و كسان خود را فدا كردی و در این راه از على اصغر طفل شیرخواره ات نیز دریغ نورزیدى و با شعار انقلابی هیهات منّا الذلّه انقلابی عظیم را شروع كردی. ما را دریاب و راه كربلا را برایمان باز كن.

و سلام بر تو اى زینب (س)، ای كسی كه با صبر انقلابی و خطبه های آتشینت بنیان كاخ های ستم یزید را لرزاندی و این گونه انقلاب اسلامی برادرات را ادامه دادی و درس بزرگی به مادران و خواهران شهیدان دادی.

... و اكنون اى حسین (ع)، اى سالار شهیدان و اى مظلوم كربلا، من با تمام بی لیاقتی ها و با تماام كارهای نادرستی كه كردم اكنون می خواهم از تو درسی بگیرم و بگویم هیهات من الذلّه و ندای (هَلْ مِنْ ناصرٍ ینْصُرُنی) تو را لبیك بگویم، ولی نمی دانم كه آیا مورد قبول تو و خدایت هستم یا نه و آیا لیاقت كسب افتخار شهادت را در راه تو دارم؟ خدا كند كه ‌داشته باشم وگرنه واى بر من.

و سلام به رهبر كبیر انقلاب امام خمینى كه فرزند حسین (ع) است و نایب امام زمان (عج) و سلام بر كسی كه زندگی و خط فكری ما را تغییر داد و ما توانستیم به اندازه دركمان از راهنمایی هایشان استفاده كنیم و تا آنجا كه توانستیم به كار ببندیم و سلام بر كسی كه تشیع مرده و بی حركت و طاغوت پسند صفوی را كنار زد و اسلام زنده و پرتحرك و خداپسند علوی را جایگزین آن كرد.
در نهایت سلام بر خانواده گرامیم، ای كسانی كه در تمام زندگیم یار و یاورم بودید، در خوشی هایم خوش بودید و در اندوهم غمگین، شما را قسم می دهم به كسی كه برایتان عزیز است حلالم كنید و از خدا برایم طلب مغفرت بخواهید كه خدا از گناهانی كه مربوط به خودش می شود می گذرد ولی گناهانی كه من نسبت به شما مرتكب شده ام اگر حلالم نكنید خداوند از این گناهانم نمی گذرد. بار دیگر از شما تقاضا دارم كه نه تنها خودتان، بلكه از كسانی هم كه به آنها بد كرده ام [بخواهید] كه حلالم كنند.

و اما در مورد شهادتم و یا بهتر بگویم مرگم، زیرا كه لیاقت شهادت را ندارم و این را در مورد خودم نمی توانم قبول كنم. به هر حال شهادت نعمتى است كه اگر انشاءا... نصیبم شد، تمام خانواده ام و آشنایانم باید به درگاه خداوند متعال شاكر باشند از اینكه خدا یك چنین نعمتی را به من ارزانی داشته از پروردگار متعال تشكر كنند.


پدر عزیزم، وصیت می كنم كه برایم یك سال نماز قضا بخوانند و همان طور كه می دانید به علت اینكه وضعیت جسمانى خوبى نداشتم روزه نمی توانستم بگیرم؛ بنابراین تقاضا می كنم كه با رعایت مسائل شرعی منّت بر من بگذارید و این مسئله را حل كنید. از تمام فامیل و آشنایان و دوستان عاجزانه تقاضا دارم كه حلالم كنند و اگر كسی از من بدی و كار نامربوطی دیده به بزرگواری خودش ببخشد. تا آن جایی كه یادم هست به كسی بدهكاری ندارم و اگر هم كسی طلبی از من دارد با پدرم در میان بگذارد و ایشان این مسئله را هم همچون مسئله های دیگری كه در طول زندگی پیش آمده با درایت خودشان حل می كنند.

پیامم به ملت ایران و به  مخصوص جوانان احساساتی و پرشوری كه در آتش انقلاب پروانه وار می سوزند و گاه نیز در این راه مقدس پرپر می شوند، ای برادران و خواهران عزیز، مسؤولیت ما در قبال این انقلاب خیلى سنگین است و متأسفانه اكثر ما یا این مسئولیت را درك نمی كنیم و یا اگر هم احساس كردیم جدى نمی گیریم. عزیزان من،‌ شیطان بزرگ در این راه مقدس نیز دست از سر ما برنداشته و دام هایی در مسیر راهمان گسترده است و با توجه به احساسات پرشور ما از كوچكترین ضعف مسؤولان مملكتی بیشترین استفاده را می كند و كاری را می كند كه ما دشمن اصلی را كه همان آمریكا است فراموش كرده و به بیراهه كشیده شویم. بنابراین باید مواظب باشیم تا خدای ناخواسته دشمن از احساسات ما كه در نظر خودمان به نفع انقلاب است (ولی در حقیقت خطاست) علیه انقلاب استفاده نكند.

البته من این مسئله را از‌ آن جهت درك كردم كه خودم یك بار در دام شیطان بزرگ افتادم ولی از آنجا كه لطف و كرم بی اندازة خدا شامل حال من شد و با راهنمایی های امام عظیم الشأن توانستم خود را از‌ آن تله برهانم، بنابراین جوانان عزیز كه چشم امید امام امت به شماست، برای اینكه انقلابمان به ثمر برسد باید حق امت را نسبت به ولى امر ادا كنید.


انتهای پیام/

بیوگرافی شهیدصادق اژدری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار