مسئولان فدراسیون فوتبال می توانستند، دیدار ایران و توگو را به جای ورزشگاه آزادی در یکی از استان های کشورمان برگزار کند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،در چارچوب دیدار دوستانه ایران و توگو که در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، حدود 2 هزار هوادار فوتبال حضور داشتند و اگر این دیدار در استان های دیگر کشور برگزار می شد، به طورحتم حضور هواداران پر رنگتر از قبل بود.

شاید بیراهه نباشد بگوییم تعداد تماشاگران فوتبال ما هر روز کم و کمتر می‌شود. بنابراین باید برای کم شدن تماشاگران دلایل دیگری جستجو کرد.

امروزه ورزش به صنعت بین المللی و در آمد زا تبدیل شده است.در عرصه تجارت جهانی ورزش استثناست زیرا مشتریانی دارد که در ازای تماشای ورزش و نه خرید یا مصرف‌آن پول پرداخت می کنند.کشورهای حرفه ای در سراسر جهان برای تأمین منابع و هزینه های خود از روش های مختلفی همچون جذب تماشاگران،بلیت فروشی استفاده می کنند.

بدون شک مهم ترین عامل در رونق ورزش حرفه ای افزایش تعداد تماشاگران است.تماشاگران علاوه بر اینکه با خرید بلیت مسابقات به صورت مستقیم در آمدهایی را برای تیم های ملی کشورشان فراهم می کنند به صورت غیر مستقیم سهم عمده ای در درآمد زایی از راه جذب حامیان مالی و فروش حق پخش تلویزیونی و خدمات جانبی دارند.

البته عوامل زیادی همانند ورزشگاه های قدیمی،تجهیزات و امکانات،دسترسی مشکل به حمل ونقل،نبود تبلیغات کافی،انجام نشدن بازی مناسب از طرف بازیکنان و حساس نبودن بازی از عوامل تاثیر گذار حضور کم تماشاگران در استادیوم به شمار می روند.

با وجودی که تیم ملی کشورمان توانست با کارلوس کی روش پس از برزیل به عنوان دومین تیم جواز حضور در بازی های جام جهانی 2018 روسیه را قطعی کند اما مسئولان فوتبال کشورمان نتوانستند بازی های چندان مناسبی را برای یوزهای ایرانی تدارک ببینند تا‌ آنها با آمادگی بهتری پا به مسابقات روسیه بگذارند.

حال با وجود اینکه بازی با توگو در ایران بود اما ای کاش مسئولان فدراسیون به جای اینکه بازی را در ورزشگاه 100000هزار نفری آزادی برگزار می کردند آن را در یکی از شهرستان های استان کشورمان مانند اصفهان،تبریز یا مشهد برگزار می کردند تا هم هواداران به ورزشگاه بیایند و بازیکنان محبوب خود را از نزدیک تماشا کنند و نیز با حضورشان در استادیوم شور شعف خاصی را به وجود بیاورند.

انتهای پیام/

ورزشگاه آزادی، میزبان همیشگی دیدارهای تیم ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.