مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: ۶۰ هزار بی سواد ۱۰ تا ۴۵ ساله در ۲ سال اخیر در قالب سند شتاب بخشی سواد آموزی در این استان جذب و مورد آموزش قرار گرفتند.

جذب ۶۰ هزار بی سواد ۱۰ تا ۴۵ ساله در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: سند شتاب بخشی سواد آموزی سیستان و بلوچستان برشی از سند کشوری است که در قالب برنامه سه سال تدوین شده که هم اینک با اجرای ۲ ساله آن زمینه جذب ۶۰ هزار نفر در کلاس‌های درس این استان فراهم شد.

وی ادامه داد: همچنین ۱۰ هزار نفر بی سواد مطلق دیگر در قالب این طرح در سیستان و بلوچستان شناسایی شدند که تلاش آموزش و پرورش برای زیر پوشش قرار دادن آنان در سال تحصیلی جدید است.

نخعی بیان کرد: هم اینک پوشش تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در تمامی مقاطع به حدود ۸۸ درصد رسیده که تلاش این نهاد برای رسیدن به نُرم کشوری که حدود ۹۵ درصد است همچنان با جذب بازماندگان از تحصیل و افراد بیسواد مطلق در قالب طرح شتاب بخشی سواد آموزی که بیشتر آنان از اولیای دانش آموزان هستند ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر ۷۰۰ هزار دانش آموز این استان در ۶ هزار و ۸۰۰ مدرسه همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی ۹۶-۹۷ را آغاز کردند.

انتهای پیام/ع

شناسایی 10 هزار بیسواد دراستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار