نماینده ولی فقیه خراسان‌جنوبی

همه تخصص‌ها مشروط به فرهنگ صحیح است

نماینده ولی فقیه خراسان‌جنوبی گفت : همه تخصص‌ها مشروط به فرهنگ صحیح است وگرنه که در آن به مشکل خواهیم خورد.

به گزارش آیت‌الله «سیدعلیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در دیدار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : فرهنگ و هنر مفاهیمی که باید به معنای واقعی به آن عمل شود زیرا انسان موجودی فرهنگی است.


وی با بیان اینکه هویت هر انسانی در فرهنگ او شکل می‌گیرد افزود : مشکلات امروز جامعه تنها به علت جهل نبوده بلکه به دلیل دانشی است که با فرهنگ منحط همراه شده و قابل تحریف است. 


آیت الله عبادی با اشاره به این‌که مسئولیت شما فوق همه مسئولیت‌هاست، گفت: هیچ کاری درست نخواهد شد مگر این‌که به فرهنگ اسلامی برگردد.


نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که مشکلات کشور بخاطر اینکه هنوز به فرهنگ اصیل خودمان برنگشته‌ایم برطرف نشده است، افزود : فرهنگ اسلامی، آن فرهنگی است که انسان خود را وقف دیگران کند و یا از خودگذشتگی داشته باشد، اما آنچه که در دنیای امروز شاهد آن هستیم مسابقه در امور حیوانی است که هرگز به مقصد نمی‌رسد.


وی با اشاره به این‌که تعریف هنر آنچه در عرف جامعه صورت می گیرد با آنچه که تعریف واقعی آن است تفاوت دارد، گفت: هنر به فعلیت رساندن استعدادهاست، در انسان استعدادهای زیادی وجود دارد که انسان می‌تواند آن‌ها را شکوفا کند.


عبادی با بیان این‌که امروز هنر را تحریک مسائل انسانی تعریف می‌کنند، اظهار کرد: این موضوع که خودش بالفعل است و نیاز به زحمت ندارد، هنر را آنهایی شکوفا کردند که توانستند از وجود انسان اسیر طبیعت، فضیلت‌هایی را بسازند.
انتهای پیام/ک

هویت هر انسانی در فرهنگ او شکل می‌گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.