مدیر شبکه دامپزشکی چرداول گفت: از ابتدای امسال تاکنون 65 واحد متخلف عرضه کننده فرآورده های خام دامی در این شهرستان به مراجع قضایی معرفی شدند

شناسایی 65واحد متخلف عرضه کننده فرآورده های دامی در چرداول

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ جبار فیضی اعلام کرد: 2 هزار و 750 مورد بازرسی از قصابی ها، رستوران ها، سوپر مارکت ها و مراکز عرصه فراورده های خام دامی نیز در مدت یاد شده صورت گرفته است.
وی افزود: 65 پرونده تخلف در این حوزه ها تشکیل و خاطیان به مراجع قضایی معرفی شدند که پس از رسیدگی متخلفان به پرداخت 248 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده اند.
فیضی اضافه کرد: 2 کشتارگاه در شهرستان فعالیت دارد که 162 هزار قطعه طیور زنده صدور گواهی حمل بهداشتی آنان صادر شده است.
فیضی گفت: 2 هزار و 622 لاشه گوسفند و بز و همچنین 242 لاشه گاو از کشتارگاه های شهرستان مورد بازرسی بهداشتی و سلامت قرار گرفته که پس از صحت سلامتی مجوز فروش و عرصه آنان در بازار مصرف و فروش صادر شده است.
وی اظهار کرد: طی 6 ماه ابتدایی سال جاری و در راستای پیشگیری از بیماری های مشترک بین دام و انسان 754 هزار و 297 نوبت سر واکسیناسیون علیه دام های سبک و سنگین صورت گرفته است که از این مقدار 723 هزار و 20 نوبت سر شامل واکسیناسیون آبله، تب برفکی، بروسلوز، ppr اکتیما، آنتروتوکسمی، آگلاکسی و قانقاریا در دام های سبک (گوسفند و بز) و همچنین 31 هزار و 277 نوبت سر شامل تب برفکی، بروسلوز، لمپی، اسکین و تیلریوز علیه دام های سنگین( گاو و گوساله) بوده است.
فیضی گفت: 661 قلاده سگ نیز علیه بیماری هاری مایه کوبی شده اند و 320 مورد بازرسی بهداشتی در موضوع جوجه ریزی به میزان 2 میلیون 400 هزار قطعه در سطح مرغداری های شهرستان انجام گرفته است.
مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان چرداول اضافه کرد: تب مالت یکی از شایع ترین بیماری های مشترک بین انسان و دام است که قابلیت انتقال دارد که پیشگیری و مبارزه با این بیماری از برنامه های اولویت دار و هدف اصلی سازمان دامپزشکی است.
فیضی تاکید کرد: دامداران با رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه ای می توانند این شبکه و خود را در برابر بیماری ها و کنترل و مهار آن یاری کنند و باعث کاهش تلفات و خسارات احتمالی باشند.

انتهای پیام/اس

معرفی 65 واحد متخلف به مراجع قضایی در چرداول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.