مرشد مشهدی و پیشکسوت باستانی‌کار "حاج سید مهدی ببرحسینی" امروز در مشهد تشییع شد.

تشییع مرشد و پیشکسوت باستانی‌کارمشهدیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مراسم تشییع سید مهدی ببرحسینی سیدالمرشدین مشهد ظهر امروز با حضور امیرسرتیپ فیروزیان،دبیر هیئت پهلوانی و زورخانه ای خراسان رضوی و ورزشکاران و پهلوانان پیشکسوت این رشته ورزشی و خانواده این مرحوم در زورخانه امیرکبیر مشهد برگزار شد.

سید مهدی ببرحسینی، متولد ۱۳۰۴ معروف به سیدالمرشدین پیرترین مرشد ايران بود که عصر دیروز پس از تحمل یک سال بیماری دارفاني را وداع گفت.

مردی که فرهنگ ورزش زورخانه‌ای مشهد و کشور بخشی از پیشینه بلندش را وامدار نام اوست.

سبک و شیوه خاص ضرب گرفتن او از دلایل شهرتش در میان اهل فن بود و او تنها شاگرد استاد قاسم فدایی بود که سبک ضرب‌گیری مرشدی خاص او را که در کشور یکه بود، بسیار عالی اجرا می‌کرد چنان‌که در دوران فعالیت، ببرحســینی از سوی زورخانه های بسیاری در مشهد و کشور دعوت شد تا در زورخانه آنها ضرب بگیرد.

وی یکی از دو مرشد برگزیدە‌ی ایران در اواخر دهە‌ی چهل بود که برای معرفی ورزش باستانی ایران به آمریکا، فرانسه و کشورهای بسیاری سفر كرد و نمایندە‌ی ایران در بسیاری از مجامع و محافل ورزشی می‌شود.

حاصل این سفرها این است که امروزه در بسیاری از کشورهای همسایه و غیرهمسایه ورزش زورخانه ای باشگاه دارد و ارج و قربی دیگر پیدا کرده اســت.

گرچه او پهلوان و صاحب بازوبند نبود ولی در طی چند دهە‌ی فعالیتش در میان مرشدان زورخانه های سطح کشور، حرف اول را می‌زد.

پیکر این پیشکسوت پس از تشییع در ارامگاه خواجه ربیع مشهد به خاک سپرده می شود.

 

انتهای پیام//ف.ج

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.