سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: افزایش اختیارات فرماندهان آمریکایی در افغانستان، روحیه دشمن را تضعیف کرده است.

استقبال وزارت دفاع افغانستان از افزایش اختیارات نیروهای آمریکاییبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع در واکنش به افزایش اختیارات نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت: پیشبرد جنگ با دست باز، تأثیر مثبتی در میدان نبرد دارد.

«دولت وزیری»، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: عملیات‌های زمینی و شبانه به دست قوای مسلح افغان است اما بر اساس راهبرد جدید، نظامیان آمریکایی می‌توانند برای رفع ضروریات نیرو‌های افغان عملیات انجام دهند.

آقای وزیری گفت که استراتژی جدید آمریکا عملاً در جبهات جنگ روحیه دشمن را تضعیف کرده‌است.

وی افزود: در گذشته فرماندهان ایالات متحده آمریکا در وظایشان محدودیت داشتند و در حملات هوایی نمی توانستند به ما کمک کنند.

آقای وزیری گفت که افزایش صلاحیت‌ها به این معنا نیست که کسی خودسرانه عملیات کند بلکه همه چیز از سوی ادارۀ ملی سوق نظامی تحلیل می‌شود و در صورتی که از توان نیرو‌های افغان خارج باشد به نیرو‌های خارجی مسئولیت داده خواهد شد.

این سخنان در حالی مطرح می‌شوند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نشست رهبران نظامی درکاخ سفید گفت که برای فراهم آوری سهولت بیشتر، محدودیت های فرماندهان نظامی ایالات متحده در افغانستان را رفع کرده و اختیارات آنها را افزایش داده ‎است.

 انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.