دو هزار 542 دار فعال فرش در حال حاضر توسط بافندگان فرش تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان در حال تولید است.

تولید هزار تخته فرش توسط مددجویان کرمانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانغلامرضا خواجه، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان اشتغال و توانمندسازی مددجویان تحت حمایت را یکی از اولویت های اصلی این نهاد دانست و گفت: هزار و سه تخته فرش به متراژ شش هزار و 18 متر مربع در پنج ماهه نخست امسال توسط بافندگان فرش تحت حمایت کمیته امداد استان تولید شده است.

وی افزود: ارزش فرش های بافته شده توسط مددجویان استان در پنج ماهه امسال بیش از پنج میلیارد و 200 میلیون تومان بوده که اکثر فرش های تولید شده مددجویان توسط کارشناسان فرش استان و به قیمت عالی در استان و خارج از استان به فروش می رسد و سود حاصل از آن به حساب بافندگان تحت حمایت واریز می شود.

خواجه با اشاره به اینکه طرح قالیبافی از جمله مشاغل مناسب برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد است، تصریح کرد: سه هزار بافنده تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که بیشتر آنها زنان سرپرست خانوار هستند.

وی با بیان اینکه دو هزار 542 دار فعال فرش در حال حاضر توسط بافندگان فرش تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان در حال تولید است، اظهار کرد: این نهاد با شناسایی طرح‌های روز و مورد نظر بازار، تامین مواد اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح همچنین فروش تولیدات فرش با قیمت‌های مناسب، تلاش کرده بیشترین سود را نصیب مددجویان بافنده تحت حمایت کند.

وی برگزاری دوره‌های به‌ آموزی قالی‌بافی را گامی موثر برای ارتقای کیفیت تولیدات مددجویان دانست و گفت: کمیته امداد افزایش ارزش محصولات تولیدی را با ارائه آموزش‌های پیش از اجرای طرح به مددجویان تضمین می‌کند تا از زیان احتمالی آنان در این زمینه جلوگیری شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه استعدادسنجی قالی بافان و مشاوره شغلی آنها به صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح های قالی بافی است، افزود: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش جهت انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد های مربوطه معرفی می شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز توسط کمیته امداد، طرح راه اندازی شود.

انتهای پیام/ح

تولید2هزار و500تخته فرش توسط مددجویان کمیته امداد استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.