امام جمعه قم گفت: سخنان بی‌ادبانه آمریکا نشان دهنده ضعف و موقعیت متزلزل این کشور در جهان است و گویای آن است که کشورها دیگر ارزشی برای آمریکا قائل نیستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت‌الله سید محمد سعیدی صبح  امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح که در ستاد فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد، با اشاره به آیه 112 سوره توبه، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید از مؤمنانی که ویژگی و شاخص حافظ حدود الهی را دارند یاری می‌کنیم.

وی افزود: اصل ایجاد امنیت و حفاظت از آن ازجمله اصل‌هایی بوده که پلیس در جامعه اسلامی به آن ملتزم بوده و خداوند هم در قرآن کریم از آن یاد کرده است.

امام‌جمعه قم ایجاد نظم و محافظت از آن را دومین اصل خواند و خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) نظم امر را، سرلوحه خود قرار می‌دادند، از این‌رو پلیس در بحث نظم بر همه افراد اولویت دارد.

وی عنوان کرد: اصل سوم پلیس در جامعه اسلامی که به آن ملتزم است، حمایت از مظلوم و سرکوب اشرار است به‌نوعی الزامی بوده که پلیس باید به آن بپردازد همچنان که مقام معظم رهبری بر این اصل نیز تأکید دارند.

سعیدی به چهارمین اصل پلیس در جامعه اسلامی اشاره و ابراز کرد: برقراری ارزش‌های اسلامی یکی از ویژگی‌های مهم پلیس اسلامی بوده که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه در کشور ایران ارزش‌ها ریشه در قرآن کریم دارند، بیان کرد: در اسلام ارزش‌ها ریشه در قرآن کریم و فطرت پیامبر اکرم (ص) دارند اما در کشورهای دیگر ارزش‌ها بر اساس وحی گرفته نمی‌شود.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) تصریح کرد: سخنان بی‌ادبانه آمریکا نشان‌دهنده ضعف این کشور در جهان است و خواسته اصلی آنان این بوده که آمریکا قدرت نخست جهان بوده درصورتی‌که اکنون مشاهده می‌کنیم کشورهای دیگر ارزشی برای آنان قائل نیستند.

انتهای پیام/ت

سخنرانی آین الله سعیدی در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.