کنسولگری موقت کشور عراق برای تسهیل در جریان ثبت نام زائران عتبات عالیات بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حبیب الله ساداتی مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت: کنسولگری موقت کشور عراق برای تسهیل در جریان ثبت نام زائران عتبات عالیات اربعین امسال بازگشایی شد.

وی افزود: از این پس صدور ویزای زائران مازندرانی برای زیارت اربعین حسینی در کنسولگری موقت عراق در ساری انجام می‌شود.

ساداتی گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح www.samah.haj.ir ابتدا نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند و پس از واریز وجوه مربوط به صدور روادید و بیمه به یکی از ۲۳۰ دفاتر زیارتی مجاز در مازندران مراجعه تا فرایند صدور ویزای خود را تکمیل نمایند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران افزود: تاکنون برای بیش از هزار زائر عتبات عالیات در اربعین حسینی ویزاصادر شده است.

ساداتی گفت: برای تسهیل در امور اعزام زائران اریعین حسینی، صدور ویزا امسال هم به صورت انفرادی و هم به صورت گروهی تا سقف پنج نفر صادر می‌شود.

وی اعتبار این ویزا از زمان صدور را سه ماه اعلام کرد و افزود: متقاضیان اربعین حسینی حتی یک روز بعد از اربعین و تا پایان ماه صفر می‌توانند برای این سفر معنوی ثبت نام و مشرف شوند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران توصیه کرد: زائران برای جلوگیری از مشکلات ازدحام روز‌های نزدیک به اربعین و صدور به موقع ویزا، از هم اکنون نسبت به ثبت نام در سامانه سماح و دریافت ویزا اقدام کنند.

ساداتی با بیان اینکه ۵۰ هزار مازندرانی پارسال برای شرکت در اربعین اباعبدالله الحسین (ع) به کشور عراق سفر کردند، گفت: پیش بینی می‌شود در اربعین حسینی امسال حدود ۷۰ هزار زائر عتبات عالیات از مازندران راهی سرزمین عراق شوند.

انتهای پیام/ م

ثبت نام زائران عتبات عالیات با حضور کنسولگری موقت عراق در ساری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.