سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری خود از توضیح دادن درباره گفته اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص ایران و کره شمالی، طفره رفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی ان ان؛ «سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید، روز گذشته (جمعه) در کنفرانس خبری دولت به ارائه توضیحاتی درباره اظهارات اخیر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، پرداخت که درباره توافق هسته ای ایران به شکلی مبهم گفته بود این «آرامش پیش از توفان» است.

یکی از خبرنگاران در کنفرانس خبری کاخ سفید از سندرز پرسید آیا منظور رئیس جمهور از این جمله، اشاره وی به اقدام نظامی بوده است؟ سندرز پاسخ داد: پیش از این نیز بارها تاکید کرده ام ما هرگز تصمیمات اجرایی رئیس جمهور را قبل از آنکه وی رسما اعلام کند، در اختیار رسانه ها قرار نمی دهیم. همان ‌طور که وی شب گذشته گفت، باید صبر کنید تا ببینید چه می‌ شود.

خبرنگار دیگری از سخنگوی کاخ سفید سوالی مبنی بر اینکه «دشمنان» آمریکا و مردم این کشور باید تا چه اندازه اظهارات ترامپ را جدی بگیرند، پرسید. سارا سندرز پاسخ داد: به نظر من زمانیکه دونالد ترامپ درباره محافظت از مردم آمریکا سخنی می گوید، باید اظهارات وی حتما جدی گرفته شود. رئیس جمهور به روشنی اعلام کرد حفظ امنیت آمریکا اولویت شماره یک وی است و هر زمان احساس کند لازم است اقدامی صورت بگیرد، حتما آن را انجام می دهد.

سارا سندرز درباره بررسی تمام گزینه های دیپلماتیک از سوی واشنگتن، پیش از انجام هرگونه اقدام نظامی گفت: واشنگتن به اعمال حداکثر فشار‌های اقتصادی و دیپلماتیک علیه کشورهایی مانند کره شمالی ادامه می‌ دهد. رئیس‌جمهور، تمام گزینه‌ها را روی میز خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش ایران و کره شمالی را مانند یکدیگر دانسته و مدعی شد: ایران و کره شمالی بازیگرانی بد در جهان هستند و رئیس‌جمهور تمامی روش‌ها را برای محافظت از مردم آمریکا در نظر می ‌گیرد. رئیس جمهور ترامپ، فقط یک بخش از «رفتارهای بد ایران» را در نظر نمی‌گیرد؛ بلکه تمامی رفتارهای بد این کشور مورد توجه است.

سندرز در ادامه مدعی شد: اعمال ایران در زمینه توافق هسته ای تنها مورد از رفتارهای بد این کشور نیست. آزمایش‌ های موشکی، بی ‌ثبات‌ کردن منطقه، حمایت از تروریسم، حملات سایبری، دنبال کردن برنامه هسته ‌ای غیرقانونی نیز در فهرست رفتارهای بد ایران قرار دارند.

رئیس جمهور قصد دارد راهبردی ارائه دهد که با تمامی این رفتارها و نه فقط یک مورد از آنها، مقابله خواهد کرد. تیم رئیس جمهور بر روی این موضوع تمرکز دارد و در روزهای آتی رسانه ای خواهد شد.

دونالد ترامپ پنجشنبه گذشته در پایان نشست با فرماندهان ارشد نظامی آمریکا به خبرنگاران گفته بود: « آیا می‌دانید ما اکنون در چه مرحله ای هستیم؟ احتمالا شرایط کنونی آرامش پیش از توفان است.» در این نشست درباره وضع ایران و کره شمالی بحث و تبادل نظر شده بود؛ اما ترامپ از ارائه جزئیات بیشتر درباره اظهاراتش خودداری کرد.

زمانیکه از ترامپ برای ارائه توضیحات بیشتر درباره این عبارت سوال پرسیده شد، وی پاسخ داد: خودتان بعدا متوجه خواهید شد.

انتهای پیام/

کاخ سفید از توضیح  دادن درباره «آرامش پیش از توفان» مد نظر ترامپ طفره رفت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضابانکی
۱۸:۰۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
ترامپ برای امریکاییان ذره ای ارزش قایل نیست چگونه ازانها دفاع وحفاظت میکند حال انکه فقط یک فرد قریب شصن نفر درجا میکشد به قتل میرساند وصدها نفررازخمی وناقص العضو میکند که درکل تاریخ امریکا تاامروز اینگونه کشتار داخلی دریک حمله سابقه ندارد این یک نمونه حفاظت است روزانه هم صدها نفر به علت عدم امنیت باسلاح همدیگر رامیکشند این همه قتل رانامش حفاظت تعبیر میکنید امریکایی فقط وفقط دروغ میگوید فریب میدهد خودخواه وزوگویی باریا وبی انصافی وضعیف کشی میکند به همین دلیل نامش راشیطان بزرگ گذاشتند
آخرین اخبار