رییس هیات هاکی استان لرستان گفت: رشته هاکی لرستان برای توسعه بیش از پیش چشم انتظار حمایت بیشتر مسئولان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  حسن اباذری، رییس هیات هاکی استان لرستان، با اشاره به فعالیت هیات هاکی در چهار شهرستان خرم‌آباد، بروجرد، الیگودرز و سلسله گفت: هیات هاکی پرافتخارترین ورزش تیمی در لرستان است.

وی گفت: پارسال با همکاری آموزش‌وپرورش، جشنواره استعدادیابی را در شهرستان خرم‌آباد برگزار کردیم که طی آن حدود ۱۵۰ نفر جذب این ورزش شدند و اکنون حدود ۱۰۰ نفر از ورزشکاران ما بیمه هستند، این در حالی است که این تعداد رضایت‌بخش است، اما مطلوب نیست.

رییس هیات هاکی لرستان با اشاره به برگزاری مسابقات تیم ملی اندونزی در استان طی دو ماه گذشته گفت: استان لرستان برای اولین بار در کشور و استان میزبان تیم ملی اندونزی بود که حدود ۳۰ ورزشکار از کشور اندونزی حضور داشتند و زیر نظر مربیان لرستانی آموزش دیدند که در این مسابقات، در دو بخش بانوان و آقایان، مقام دوم را کسب کردیم.

وی گفت: با برگزاری این مسابقات که به طور زنده از شبکه استانی افلاک پخش شد حدود ۲۰۰ هزار دلار ارز وارد استان شد و این اقدام گامی در جهت عملی کردن اقتصاد مقاومتی بود که در بخش توریسم ورزشی نمود پیدا کرد.

اباذری در ادامه به کمبود فضای ورزشی در استان اشاره کرد و گفت: سرانه ورزشی استان ما نسبت به تعداد ورزشکاران، خیلی پایین است و این مقدار پاسخگوی تعداد ورزشکاران نیست.

وی با اشاره به اینکه در لیگ برتر هاکی، هشت تیم وجود دارد که پنج تیم آن‌ها با حمایت مالی شهرداری در مسابقات شرکت می‌کنند، گفت: متأسفانه شهرداری خرم‌آباد در این زمینه با ما همکاری نمی‌کند و در این زمینه با مشکل مواجه هستیم.

رییس هیات هاکی لرستان با بیان اینکه مشکلات ورزش استان به حدی زیاد است که دستگاه ورزش و جوانان به تنهایی از عهده حل آن‌ها بر‌نمی‌آید تصریح کرد: اگر ادارات مختلف درصد اندکی از بودجه خود را صرف ورزش کنند، ورزش لرستان در کشور سرآمد می‌شود.

اباذری همچنین با اشاره به طرح استاندار سابق استان، مبنی بر اینکه هر اداره‌ای از یک رشته ورزشی حمایت کند افزود: متأسفانه این طرح هیچ‌وقت عملی نشد و ما همچنان خواستار حمایت ادارات مختلف، بخش خصوصی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و استاندار جدید استان، از ورزش استان هستیم.

وی تأکید کرد: روی آوردن به ورزش می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

رییس هیات هاکی لرستان ضمن اشاره به پتانسیل بالای استان در ورزش و خصوصاً ورزش هاکی گفت: اکنون، شرکت در لیگ برتر هاکی را دستور کار داشته و در آینده‌ای نزدیک نیز دوره‌های مربیگری و داوری را برگزار خواهیم کرد.

آمادگی برای شرکت در مسابقات کشوری که طی دو ماه آینده برگزار خواهد شد، از دیگر برنامه‌های هیات هاکی استان بود که اباذری به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/د

هاکی پرافتخارترین رشته ورزشی تیمی لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.