آژانـس اطلاعـات آلـمان درباره خطـر تروریستـی گروه های راست افراطـی در این کشور هشـدار داد.

هشدار آژانس اطلاعات آلمان درباره خطر تروریستی گروه‌های راست افراطیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویتـرز، آژانـس اطلاعـات آلـمان درباره خطـر تروریستـی گروه های راست افراطـی در این کشور هشـدار داد.

این آژانس در گزارشی اعلام کرد بنا بر اعـلام سرویس های اطلاعـاتی منطقه «تورینـگ»، گروه های راست افراطـی بیش از پیش خشن تر شده اند.

روز پنج شنبه آژانـس اطلاعات داخلـی آلـمان نسبت به شکل گیری فرم جدیدی از تروریسم راست افراطـی در این کشور هشدار داد. بنا بر اعلام استفان کرامـر، مسئول سرویس های اطلاعاتـی در منطقه «تورینـگ»، تحقیقـات جدید نشان می دهد گروه هـای راست افراطی بیش از گذشتـه به خشونت روی آورده اند.

استفان کرامـر در مصاحبه ای اظـهار داشت: « تمایـل فزاینده ای برای تمرینـات بدنی، ورزش های رزمـی و تمرینـات تیراندازی وجود دارد و این موضوع نشانـگر آن است که این گروه ها به سمت خشونـت روی آورده اند.»

در هفته جـاری، پلیس هفت تن از اعضـای گروه های راست افـراطی را در شهر «شمینـتز» در شرق کشور بازداشت کرد. بازداشت شـدگان مظنون به آماده سـازی حمـلات تروریستی بر ضـد اتباع خارجی و مخالفـان سیاسی هستند.

بنابر اعلام پلـیس، این افراد به بنیـان گذاری گروه تروریستـی موسوم به «انقلاب شمینـتز» و طـراحی حمله تروریستی سوم اکتبـر متهم شده اند. روز سوم اکتبر مصـادف با روز وحدت آلمـان است. از ابتـدای ماه اوت، گروه هـای راست افراطـی تجمـع های متعددی در شهر «شمینتـز» در استان «ساکـس» به راه انداخته اند. حملـه به افراد خارجـی و مغازه های متعلـق به خارجـی ها، به رویـه ای عادی برای این گروه های افـراطی تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار