فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از تداوم سیرکاهش جرائم استان در نیمه ابتدایی امسال خبر داد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سردار منوچهر امان اللهی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در نشست خبری امروز (13 مهرماه) به مناسبت هفته نیروی انتظامی، با اشاره به کاهش 4درصدی سرقت در نیمه ابتدای امسال  نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: کاهش در سرقت‌های مهم بیشتر بوده و به 12 درصد می‌رسد.

امان اللهی  با بیان اینکه 50باند سرقت در این مدت منهدم شدند افزود:در نیمه ابتدای امسال سرقت منزل 14 درصد، سرقت خودرو 10 درصد، سرقت موتورسیکلت 14 درصد، قاپ‌زنی 22 درصد و سرقت به عنف و خشن هفت درصد کاهش داشته است.

آمار جرائم استان در سیر نزولی

برخورد با شرارت و چاقوکشی  از دغدغه‌های مهم مردم استان است

امان الهی در ادامه برخورد با شرارت، قمه کشی و چاقوکشی را نیز از دغدغه‌های مهم دیگر مردم استان عنوان کرد و افزود: در این زمینه همواره کنترل، برخورد و تعقیب اراذل و اوباش را در استان و سایر استان‌ها پیگیر بوده‌‎ایم و این امر نقش بسیار محسوسی در کاهش اینگونه جرائم داشته است.

وی با اشاره به کاهش 42 درصدی شرارت‌ها و چاقوکشی در استان، گفت: امسال 42 نفر از اراذل و اوباش شاخص استان دستگیر شده و هم اکنون در زندان هستند.

امان اللهی با اشاره به قتل 45 نفر در استان در نیمه ابتدای امسال، گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با قتل 38 نفر، 18 درصد افزایش داشته و علت عمده قتل‌ها مشکلات خانوادگی و عدم توانایی افراد در کنترل خشم است و عمدتا موارد قتل توسط بستگان درجه یک به وقوع رسیده است.

 آمار جرائم استان در سیر نزولی

برخورد با  تیراندازی در استان در اولویت کار پلیس است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه به موضوع تیراندازی‌ها در استان اشاره کرد و افزود: این تیراندازی‌ها در شان استان نیست و بسیاری از این موارد، تیراندازی کور و بی هدف است و عمدتا بر اثر اختلافات خانوادگی صورت می‌گیرد.

وی افزود: پلیس برخورد با این جرم را در اولویت کار خود قرارداده و تیمی برای تعقیب و دستگیری افرادی که اقدام به تیراندازی می‌کنند تشکیل شده که در همین راستا امسال 139 نفر دستگیر شدند.

 آمار جرائم استان در سیر نزولی

انتهای پیام/ز

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.