وزارت امور داخله تصميم دارد براساس طرح جديد امنيتى، دو تا پنج نفر از را برای تامین امنیت هر یک از اماکن مقدسه استخدام نماید.

طرح جدید امنیتی وزارت داخله برای تامین امنیت اماکن مقدسبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور داخله تصميم دارد براساس طرح جديد امنيتى، دو تا پنج نفر از را برای تامین امنیت هر یک از اماکن مقدسه استخدام نماید.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت امور داخله گفت: بر اساس اين طرح جدید امنیتی، براى تامين امنيت اماکن مذهبی (شيعه وسنى) که زیر تهدید قرار دارند، افرادى با اعتماد از میان باشندگان محلات مربوطه، پس از فراگيرى آموزش های لازم استخدام می شوند.

وى افزود که تا فعلا ۶۰۰ مکان مقدس (مسجد،مدرسه، حسینه و تکایا) ثبت شده که با استفاده از این طرح، برای تامین امنیت آنها اقدام خواهد شد.

بر اساس گفته های نجيب دانش، این طرح در قدم نخست در مرکز و سپس در سرتاسر کشور عملى مي گردد  و اولویت به اماکنى داده می شود که زیر تهدید شدید امنیتی قرار دارند.

دانش، افزایش مشارکت مردم در تامین امنیت را هدف این طرح امنیتی عنوان کرد.

 به گفتۀ سخنگوی وزارت امور داخله، این افراد تنها در منطقه اى که موظف مي شوند؛ مسئولیت خواهند داشت و همکار پولیس خواهند بود.

اين درحاليست که گارنیزیون کابل در مراسم عاشوراى امسال، به منظور تامین امنیت حسینيه ها و تکایا، شمارى از شهروندان را مسلح کرده بود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، کابل ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.