رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه همدانی ها روزانه ۴۲۵ تن زباله در شهر تولید می کنند، گفت: تولید زباله از سرانه ۷۰۰ گرم برای هر نفر باید به ۴۰۰ گرم کاهش یابد.

همدانی ها روزانه ۴۲۵ تن زباله در شهر تولید می کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کامران گردان رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با تأکید بر فرهنگ‌سازی در راستای کاهش تولید زباله گفت: باید کاهش سرانه تولید زباله در شهر همدان از طریق آموزش‌ اصولی و علمی شهروندان مورد تاکید قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ جمع‌آوری زباله به صورت موازی‌کاری در قسمت‌های مختلف از شهرداری انجام شده، اظهار داشت: از آنجا که آموزش اصلی است که باید از سوی اهل فن انجام شود، لذا ایجاد دستورالعملی جامع به منظور آموزش شهروندان حائز اهمیت است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه راهبردهای آموزش شهروندی نیز باید مبتنی بر اصولی باشد، گفت: اجرای آموزش‌های فرهنگ شهروندی به شیوه‌های نظام‌مند و فراگیر، توجه به حوزه‌های محیطی مانند محل سکونت، محل کار، محل‌های ارتباطی و خدماتی و تأکید بر ارائه محصولات و تولیدات ماندگار از جمله اصول مذکور است.

گردان افزود: مشارکت مردمی را جذب کنیم می‌توانیم تولید زباله را کاهش دهیم، چرا که در شرایط کنونی برای حل مسائل شهری به همکاری و مشارکت شهروندان نیازمندیم و لذا در راستای مشارکت گسترده‌تر شهروندان در امور شهری به ارکان و پایگاه‌هایی نیازمندیم تا آموزش‌های شهری از طریق ابزارهای آموزشی مؤثر و منطبق با ساختار اجتماعی انتقال یابد.

انتهای پیام/ص.ف

افزایش تولید زباله توسط شهروندان همدانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.