تلویزیون اتریش اعلام کرد حتی اگر آمریکا اقدامات خود علیه تهران را باز هم افزایش دهد، شرکت‌های اتریشی همچنان به تجارت با ایران علاقمندند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تلویزیون اتریش اعلام کرد حتی اگر آمریکا اقدامات تنبیهی (یکجانبه) خود علیه تهران را باز هم افزایش دهد، شرکت‌های اتریشی همچنان به تجارت با ایران امیدوار و علاقمندند.

شبکه «اُ.ار.اف» اتریش گزارش داد: مزیت‌های ایران موجب شده است که امیدواری به انجام مراودات و مناسبات سنتی اقتصادی اتریش با ایران ادامه پیدا کند.

خبرنگار این گزارش ادامه داد: برای (ورود به بازار ایران) ایده و فکر به اندازه کافی وجود دارند. یک کارشناس آبیاری (مصنوعی) از اتریش در نظر دارد تاسیسات و تجهیزات مورد نیاز را برای زمین‌هایی که در آنها سبزیجات کشت می‌شوند، وارد ایران کند. یک مجموعه کافی شاپ در اتریش نیز به دنبال ایجاد شعبه‌ای در تهران است و اینکه شرکت تجهیزات پزشکی «فامِد» اتریش نیز به فکر ساخت بیمارستانی در ایران است.

این گزارش با یادآوری آنکه اتریش دهه‌هاست در ذهن ایرانیان، خاطرات خوبی برجا گذاشته است خاطر نشان کرد: به این خاطرات باید چندین بار مذاکرات مربوط به توافقنامه هسته‌ای ایران در وین را نیز اضافه کرد. از آن زمان (تصویب برجام) تاکنون حجم صادرات اتریش به ایران یازده درصد افزایش یافته است و در سال گذشته نیز این میزان به دویست و هشتاد میلیون یورو رسید.

به گفته اتاق اقتصاد اتریش، این میزان البته می‌تواند ظرف سال‌های آینده به دو برابر نیز افزایش یابد. "اوبربانک" اتریش، نخستین بانک اروپایی است که با بانکهای ایران قرارداد همکاری مالی امضاء کرد. این بانک، سرمایه گذاری شرکت‌های اتریشی در ایران را تسهیل می‌کند.

گئورگ واینگارتنر، کارشناس اتاق اقتصادی اتریش در ایران در این باره گفت: از نظر من این موضوع (ورود به بازار ایران) به نفع شرکت‌های اروپایی دیگر هم هست.

انتهای پیام/

تمایل شرکت های اتریشی برای تبادل تجاری با ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار