وزیر کشور با اشاره به وضعیت نامناسب توسعه‌ای در استان های مرزی کشور گفت: دولت نگاه ویژه‌ای برای رفع مشکلات استان های مرزی و محروم کشور دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید کرمانشاه گفت: با برنامه ریزی‌های معمولی و غیر اولویت دار رشد و توسعه به زودی محقق نمی‌شود و دولت توسعه مناطق محروم را به صورت ویژه در دستور کار خود دارد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب توسعه‌ای در استان های مرزی کشور گفت: متأسفانه با تمرکز گرایی در مرکز و فراموشی استان های مرزی در طول بیش از صد سال گذشته استان های مرزی دچار عقب افتادگی تاریخی شده اند و در این میان وقوع جنگ تحمیلی نیز بیشترین خسارت را به استان های مرزی درگیر جنگ بویژه استان کرمانشاه وارد کرده است که باید این شرایط را تغییر دهیم.

رحمانی فضلی بوجه عمومی کشور در سال ۹۶ را ۳۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: دولت و مجلس تلاش می‌کنند با افزایش بودجه‌های سنواتی مشکلات مناطق مرزی و محروم را مرتفع کنند.

وی با بیان اینکه عملکرد استاندار سابق کرمانشاه در دو سالی که تصدی استانداری کرمانشاه را بر عهده داشتند مناسب بوده است، افزود:هوشنگ بازوند استاندار جدید کرمانشاه  از بین سه استان کشور استان کرمانشاه را با علاقه و شناخت انتخاب کرد و می‌خواهد خود را وقف خدمت به این مردم کند.

وی  بیان کرد: ما می‌خواهیم انتخاب استاندار به گونه‌ای انجام شود که هماهنگی و همدلی بیشتر با نمایندگان، ولی فقیه در استان ها، نمایندگان مجلس و دستگاه‌های مختلف داشته باشیم.

انتهای پیام/ز

 استان های مرزی کشور به لحاظ توسعه وضعیت نامناسبی دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.