۱۶۰ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای از رئیس‌جمهور این کشور درخواست کردند به توافق هسته‌ای ایران پایبند بماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت «جوییش تلگرافیک»، تد دوچ – نماینده برجسته دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا – که پیشتر با توافق هسته‌ای ایران مخالفت کرده بود، اکنون در تلاش برای متقاعد کردن دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – برای پایبندی به برجام است.

به کمک وی، نامه‌ای با امضای 160 نماینده دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا – بخش بزرگی از انجمن‌های حزبی دموکرات‌ها در این مجلس -- برای دونالد ترامپ نگاشته شده است و قرار است روز چهارشنبه به دست وی برسد.

در این نامه آمده است: «برخی از ما به توافق هسته‌ای ایران رای دادیم و برخی دیگر با آن مخالفت کردیم. با این وجود، ما بر این باور با یکدیگر متحد هستیم که اجرای کامل این توافق تا حد زیادی به آمریکا کمک خواهد کرد تا برنامه بالقوه تسلیحات هسته‌ای ایران را متوقف کند.»

این توافق که در سال 2015 حاصل شد، تحریم‌ها علیه ایران را به ازای ادامه فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران لغو کرد. دوچ که پیشتر از مخالفان این توافق بوده است، ادعا کرده بود در نگارش متن برجام نقص‌هایی وجود دارد.

ترامپ نیز اعلام کرده است قصد دارد توافق هسته‌ای ایران را لغو کند و یا دست کم درباره آن بار دیگر مذاکره کند. وی تا تاریخ 15 اکتبر – ضرب الاجل برای وی به منظور تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای – درباره این مسئله تصمیم گیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار