دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت : دانش آموزان معتاد به صورت رایگان درمان می شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ صفاپور در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قزوین افزود : سه تیم روانشناس ، پزشک و مددکار برای درمان دانش اموزان معتاد در یکی از درمانگاههای قزوین مستقر است.

وی با بیان اینکه ، باید مدیران مدرسه را از خطر شیوع اعتیاد در بین دانش اموزان آگاه شوند و آنان آمار دقیق را اعلام و پنهان نکنند گفت : سال گذشته با هدف توانمند سازی اولیا ، دانش آموزان و فرهنگیان برای ۱۲ هزار دانش آموز، ۲۴ هزار نفر از اولیا و ۸۰۰ فرهنگی کلاس آموزشی برگزار شد.

 شیوع اعتیاد در بین دانش آموزان مقطع متوسطه

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ قزوین در این جلسه گفت : در مقطع متوسطه اول و دوم آمار دانش آموزان معتاد نگران کننده است و اگر به موقع چاره اندیشی نشود به یک معضل تبدیل می شود .

محمد رضا رسولی افزود : در این گروه سنی ، دانش آموزان تاثیر پذیری زیادی از گروه همسالان دارند و از همکلاسیهای خود الگو برداری می کنند .

رسولی اضافه کرد : به دلیل اینکه مدیران مدارس در گزارش آمار محافظه کارند ، آمار دقیقی از تعداد دانش آموزان معتاد در دسترس نیست.

وی افزود : آمارهای غیر رسمی نشان می دهد اعتیاد در بین دانش آموزان افزایش یافته است.

رسولی همچنین گفت : مطابق با آخرین آمار منتشر شده ، قزوین از نظر شیوع اعتیاد جز ۵ استان سبز کشور است و نسبت به استانهای دیگر وضعیت بهتری دارد .

 آمار دانش اموزان معتاد را نباید کتمان کرد

معاون فرماندار شهرستان قزوین هم در این جلسه گفت : مدیران مدارس باید آمار دقیقی از دانش آموزان معتاد ارائه دهند .

کیومرث ایمن تاکید کرد : آمار دانش آموزان معتاد را نباید کتمان کرد چون موجب پشیمانی در آینده می شود و داشتن آمار برای برنامه ریزی با هدف پیشگیری ضروری است .

ایمن اضافه کرد : برای آگاه سازی مدیران جلساتی با حضور نیروی انتظامی برگزار شود .

انتهای پیام/

 

جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.