اجرای طرح روستا تعاون با هدف جلوگيری از مهاجرت روستاييان در استان خوزستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید حمید، معاون اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان داشت: اجرای طرح روستا تعاون يكی از اولويت‌های وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در بحث جلوگیری از مهاجرت روستاییان است و نقشی موثری در این زمینه دارد.

وی هدف از این طرح را جلوگیری از مهاجرت روستاييان عنوان کرد.

حمید اذعان داشت: وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در اجرای برنامه ششم توسعه مبنی بر اولويت مناطق روستايی و ايجاد فرصت اشتغال در روستاها، يك هزار و 947 روستای كشور را در قالب طرح روستا تعاون هدفگذاری كرده است.

معاون اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار کرد: سهم خوزستان از یک هزار و 947 روستا، در فاز نخست 44 روستا و در فاز دوم 41 روستا است که مجموعا این تعداد به 85 روستا می‌رسد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: اجرای ‌طرح روستا تعاون نقش مهمی در توسعه و توانمندسازی توليد و اشتغال روستايی دارد و می‌تواند به روستاییان در زمینه‌های مختلف کمک کند.

سعید حمید بیان کرد: اين طرح در روستاهايی قابليت اجرايی دارد كه بيش از 50 خانوار در آن‌ها ساكن است. همچنین باید نرخ اشتغال در آن روستاها معكوس و طرح هادی در آنجا اجرا شده باشد.

وی افزود: از دیگر شرایط موردنیاز برای اجرای این طرح در روستاها، مهاجر فرستی پايين، ضريب مشاركت پذيری بالا و برخورداری از پتانسيل‌های اقتصادی تاثيرگذار در بخش توليد و اشتغال است.

حمید گفت: در اجرای طرح روستا تعاون بايد از ظرفیت تعاونی‌های دهیاری‌ برای مشارکت با تعاونی‌های جدید روستایی با توجه به مزیت‌های مختلف روستاها در تولید و اشتغال استفاده كرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد حیدری
۲۱:۰۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۶
نبود امکانات تحصیلی برای دانش اموزان که یک معلم سه کلاس یا چهار کلاس رادرس میدهد