به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ معاون برنامهریزی سازمان راهداری و حملونقل جادهای استان، توسعه کنترل هوشمند و دقیق ناوگان، نظارت بدون متوقف کردن ناوگان، حذف خطای ناشی از عامل انسانی و جعل احتمالی اسناد کاغذی، کاهش هزینههای کنترل و امکان نظارت شبانهروزی و وسیع در کل محورهای کشور را از اهداف راه اندازی این سامانه بیان کرد.
شهرام آدمنژاد افزود: این طرح شامل فرایندهایی، چون شناسایی هوشمند تردد ناوگان در جاده توسط سامانه تجمیع اطلاعات ترافیکی ، تتبیق اطلاعات ترافیکی (پلاک و وضعیت بار) توسط سامانه OCR و اپراتور انسانی و استعلام وضعیت اسناد حملونقل است.
وی اضافه کرد: استعلام برای ناوگان دارای بار به گونهای انجام میشود که تا ۲۴ ساعت پس از زمان تردد چنانچه هیچ سند حمل و نقلی در سامانه اسناد الکترونیک حملونقل ثبت نشده باشد ناوگان به عنوان متخلف شناسایی و موارد تعیین شده در سرویس جریمه پلیس راهور برای ناوگان ارسال میشود.
معاون برنامهریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای افزود: این سازمان با توسعه سند بارنامه علاوهبر ایجاد شفافیت در انجام مسئولیتهای حملونقل به مالکیت مالک کالا بر محموله در حال حمل رسمیت میدهد که این سند به صورت الکترونیکی به سازمان ارسال میشود.
آدمنژاد گفت: الزام به بیمه مسئولیت حمل، کاهش ریسک مالک کالا، شرکت حملونقل و راننده و بهبود استانداردهای حمل بار در کشور با کنترلهای مختلف به منظور اطمینان از ایمنی ناوگان، رانندگان و رعایت اصول بارگیری از دیگر مزایای اخذ بارنامه الکترونیکی است.
انتهای پیام/