رئیس جمهور پیشین افغانستان از راهبرد تازه واشنگتن در افغانستان و جنوب آسیا انتقاد کرد و گفت: آمریکا در این راهبرد بایستی به صلح تمرکز می کرد نه جنگ.

کرزی: راهبر جدید آمریکا در افغانستان باید روی صلح تمرکز می کرد نه جنگبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «حامد کرزی»، رئیس جمهور پیشین افغانستان در نهاد پژوهشی رایل انستیتوتشن لندن از راهبرد تازه واشنگتن در افغانستان و جنوب آسیا انتقاد کرد و گفت: آمریکا در این راهبرد بایستی به صلح تمرکز می کرد نه جنگ.

کرزی با انتقاد از ماموریت نظامی واشنگتن در افغانستان گفته است که پناهگاه‌های امن تروریست ها در بیرون از مرزهای افغانستان فعال هستند، اما آمریکا جنگ را در روستا‌های افغانستان پیش می برد.

رئیس جمهور پیشین افغانستان گفته است: ”چی کسانی به داعش پول می پردازند؟ چی کسانی به گروه های دیگر پول می پردازد؟ چی کسانی هستند که با چرخبال‌های سفید بی نشان در هر بخش افغانستان به گروه های تندرو جنگ افزار فراهم می سازند و به آنان آموزش و مشورت می دهند؟ ایالات متحده باید به این پرسش ها پاسخ بدهد.»

قابل ذک است که اعلام راهبرد جدید آمریکا در افغانستان و اعزام 3 هزار نیروی نظامی جدید به این کشر انتقادات زیادی از سوی سیاست مداران افغانستان به همراه داشته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.