سناتور آمریکایی با مطرح کردن این ادعا که برجام تهدیدی برای این کشور است، از واشنگتن خواست در گزارش آتی خود، پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید نکند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن فری بیکن، تام کاتن، عضو جمهوری‌خواه سنای آمریکا، در سخنانی در شورای روابط خارجی آمریکا گفت: «از شورای روابط خارجی برای برگزاری این جلسه مهم درباره آینده توافق هسته‌ای ایران تشکر می‌کنم. در آستانه تصمیم‌گیری در روز پانزدهم اکتبر (برای تایید پایبندی ایران به برجام) قرار گرفته‌ایم.»

او افزود: «من از مدت‌ها قبل طرفدار این بوده‌ام که توافق (از سوی دولت آمریکا) تایید نشود و به کنگره اعلام نشود. این سخن من نیز بنا به چندین دلیل بوده است که امشب توضیح می‌دهم. اما خود رئیس جمهور ترامپ به بهترین شکل ممکن این سخن را بیان کرده است. توافق هسته‌ای ایران، تهدید مستقیم برای امنیت ملی آمریکاست.»

این سناتور ضدایرانی در ادامه گزافه‌گویی‌های خود اضافه کرد: «مسیر معقول این است که پایبندی ایران به برجام تایید نشود و کار‌هایی برای تقویت این توافق شروع شود و با «تعدی‌های ایران» مقابله شود و این کار با استفاده از تهدید تحریم‌ها و در صورت لزوم با تهدید نظامی انجام شود. برای درک علت این سخنم باید تهدید ایران را درک کرد.»

انتهای پیام/

توصیه تام کاتن به دولت ترامپ برای تایید نکردن پایبندی ایران به برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
این دلقک کنگره باز فک زد.
آخرین اخبار