در 6 ماهه نخست سالجاری صادرات کالا از گمرک استان سمنان نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ علی سعدالدین مدیرکل گمرک استان سمنان در نشست توسعه صادرات استان سمنان گفت : صادرات کالا در 6 ماه اول سال جاری در این استان با افزایش 21 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 91 میلیون دلار رسید.


وی افزود: 2 هزار و 111 اظهار نامه صادراتی در سمنان برای صادرات کالا سمنان به 34 کشور جهان از ابتدای فروردین 96 تاکنون صادر شده است.


مدیرکلگمرک استان سمنان با اشاره به افزایش 31 درصدی میزان صادرات کالا سمنان به لحاظ وزن نسبت به سال گذشته ، تصریح کرد : 51 درصد صادرات کالا مربوط به بخش صنعت، 36 درصد بخش پتروشیمی و 12 درصد معدنی و ساختمانی است.


وی هیدرو کربن های سبک، سرب، پودر لباسشویی، کولر، ظروف یک بار مصرف، سیمان، کرک، کاشی و لوله های قابل انعطاف را از جمله 10 قلم کالاهای صادراتی استان در این مدت برشمرد.


سعدالدین افزود : تاکنون 365 مورد اظهارنامه وارداتی برای واردات کالا از 20 کشور جهان به استان سمنان صادر شد که منجر به درآمد 145 میلیارد ریالی برای گمرک استان شد.


مدیرکل گمرک استان سمنان با اشاره به راه اندازی سامانه امور جامع گمرکی و شفاف سازی و جلوگیری از قاچاق ،اظهار داشت : میزان درآمد گمرک استان سمنان از 80 هزار میلیارد ریال در سال 94 به 180 هزار میلیارد ریال در سال 96 رسید.


انتهای پیام / د


صادرات کالا از گمرک استان سمنان افزایش داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.