تعطیلی کار احداث سد چم شیر گچساران

عملیات احداث سد و نیروگاه چم شیر گچساران به دلیل نبود اعتبار تعطیل شد.

تعطیلی کار احداث سد چم شیر گچسارانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ معاون اجرایی سد و نیروگاه چم شیر گفت: عملیات سد به علت نبود اعتبار برای تامین مصالح و پرداخت حقوق کارگران متوقف شده است.
فاضل با بیان اینکه قبل از تعطیلی حدود هزار و ۱۰۰ نفر در این سد مشغول به کار بودند افزود: هم اکنون فقط ۴۰۰ نفر مشغول به کارند.
وی بیان کرد: کارگران حدود ۸ ماه است حقوق دریافت نکردند و به همین دلیل دست از کار کشیدند.
معاون اجرایی سد و نیروگاه چم شیر با بیان اینکه بخش سیویل بدنه سد که توسط پیمانکار ایرانی کار می‌شد اکنون متوقف است افزود: هم اکنون پیمانکار چینی در بخش نیروگاه مشغول به کار است.
فاضل پیشرفت سد را ۷۶ درصد اعلام کرد و افزود: امسال باید آب گیری سد انجام می‌شد، اما به دلیل مشکلات مالی و تعطیلی کار ساخت سد، کار آبگیری یکسال به عقب می‌افتد.
فرماندار گچساران هم با بیان اینکه تعطیلی سد مشکلات زیادی در پی دارد افزود: هفته گذشته جلسه‌ای با حضور استاندار مسولان استانی و مسولان سد برای رفع مشک سد برگزار شد.
رحیمی افزود: در این نشست مقرر شد جلسه‌ای با حضور نمایندگان استان استاندار و مسولان کشوری در تهران برگزار شود.
وی گفت: برای پرداخت حقوق و بیمه کارگران حدود ۵۰ میلیارد تومان نیاز است.
فرماندار گچساران اضافه کرد: برای آغاز به کار مجدد سد و تامین مصالح حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
طرح سد و نیروگاه چم شیر گچساران یکی از طرح‌های بزرگ آبی، کشاورزی و صنعتی جنوب کشور است که عملیات اجرای آن از سال ۱۳۸۹ آغاز شده است.
سد چم شیر جز ۵ سد بزرگ کشور با ۲ میلیاردو ۳۰۰ میلیون متر مکعب حجم آبگیری است که بر روی رودخانه زهره درجنوب شرقی شهر دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویر احمد در حال احداث است.

انتهای پیام/غ

توقف ساخت سد چم شیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.