خروج دامداران از منطقه حفاظت‌شده توران و اقدامات حمایتی از سوی دولت درطرح حفاظت از یوزپلنگ آسیایی در منطقه توران استان سمنان در دستور کار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمدرضا خباز استاندار سمنان در دیدار با معاون منابع طبیعی سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور گفت: طرح حفاظت از یوزپلنگ آسیایی در منطقه توران استان سمنان اجرایی می‌شود.


وی با بیان اینکه خروج دامداران از منطقه حفاظت‌شده توران شاهرود نخستین گام در اجرای این طرح است افزود: اقدامات حمایتی از سوی دولت در این طرح انجام می‌شود و کسب موافقت دامداران این منطقه نیز در دستور کار است.


استاندار سمنان با اشاره به اجرای دو راهکار برای حفاظت از نسل این‌گونه از یوز ایرانی در منطقه حفاظت‌شده توران شاهرود تصریح کرد: استان سمنان با تمام ظرفیت‌های موجود برای اجرای این طرح آمادگی دارد و با سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد.


خباز با اشاره به اینکه خط انتقال آب دریای خزر از تالاب گرگان بیش از 13 کیلومتر فاصله دارد، اظهار داشت: در این مسیر هیچ درختی قطع نمی‌شود و از پسماندهای تصفیه آب دریای خزر نیز به‌عنوان نمک و فسفات در صنایع مختلف استفاده می‌شود.


وی با بیان اینکه انتقال آب دریای خزر به سمنان امری ضروری است افزود: این مهم مطالبه عمومی و درخواست مردم استان سمنان برای رفع مشکل آب این استان است.


انتهای پیام / د


طرح حفاظت از یوزپلنگ آسیایی در استان سمنان اجزا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.