رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با ورود پشتیبانی امور دام و خرید مرغ از مرغداران انتظار می‌رود که در روزهای آینده وضعیت قیمت مرغ در بازار بهبود یابد.

پشتیبانی امور دام برای خرید وارد میدان شود/ نرخ منطقی هر کیلو مرغ 8500 تومانمحمد یوسفی رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه با وجود افزایش تقاضای مصرف در ایام سوگواری ماه محرم، بازار مرغ از رکود نسبی برخوردار است، اظهار کرد: قیمت نقدی مرغ زنده 4 هزار و 100 تا 4 هزار و 200 ، مرغ آماده به طبخ میدان بهمن 5 هزار و 500 و غرفه های سطح شهر 6 هزار و 380 تومان است.

وی با اشاره به اینکه مرغداران با زیان 800 تا هزار تومانی در هر کیلو مرغ روبرو هستند، افزود: با ورود پشتیبانی امور دام و خرید مرغ از مرغداران انتظار می‌رود که در روزهای آینده وضعیت قیمت مرغ در بازار بهبود یابد.

یوسفی با بیان اینکه نرخ مرغ تابع عرضه و تقاضا در بازار است، گفت: ستاد تنظیم بازار برای هر کیلو مرغ، نرخ 7 هزار و 800 تومان را تعیین کردند که با وجود افزایش هزینه ها این نرخ منطقی نیست.

به گفته وی با احتساب نرخ تورم و نهاده ها قیمت منطقی هر کیلو مرغ برای مصرف کننده 8 هزار و 500 تومان است.

رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی تصریح کرد: با توجه به کاهش قیمت جوجه ، دستورالعمل های وزارت جهاد کشاورزی و برنامه سامانه حداکثر وزن مرغ زنده از 2.500 و مرغ آماده به طبخ یک کیلو و 800 تا دو کیلو 200 گرم  نباید بیشتر باشد .

انتهای پیام/

 نرخ مرغ تابع عرضه و تقاضا در بازار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار