آمادگی مرز شلمچه برای پذیرش زوار حسینی

فرماندار خرمشهر گفت:امسال 420 موکب در مسیر 11 کیلومتری شلمچه به پایانه مرزی مستقر می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛حیاتی فرماندار ویژه خرمشهر با اشاره به افزایش ظرفیت های موجود در مرز بین المللی شلمچه  گفت:امسال همچنین مقرر شده ظرفیت استراحتگاه ها از ده هزار مکان پارسال به 15 هزار ظرفیت افزایش می یابد.

ولی الله حیاتی افزود: امسال نیز 5 استان و 7 شهرستان معین، خرمشهر را در برگزاری این همایش بزرگ شیعه یاری می کنند.

وی با تاکید بر همراه داشتن همه مدارک و بویژه گذرنامه و ویزا گفت: هیچ ویزایی در مرز صادر نمی شود و هم اکنون سه مرکز کنسولگری در آبادان،اهواز و دشت آزادگان آماده صدور ویزا برای زائران است.

معاون استاندار همچنین از افزایش سرویس های بهداشتی از 500 چشمه به 600چشمه خبر داد و افزود: امسال اگر در پیک ورود 100 هزار نفر نیز وارد شلمچه شوند مشکلی بوجود نخواهد آمد.

حیاتی آمادگی نیروی انتظامی برای ممانعت از ورود متکدیان به شلمچه را هم از تمهیدات در نظر گرفته شده خواند که در دستور کار قرار دارد.

وی آغاز رسمی خدمات دهی به زوار حسینی را از یکم آبان تا 10 روز پس از اربعین دانست و گفت: مواکب آذربایجان شرقی امسال نیز در عراق مستقر هستند تا در آن سوی مرز مشکلی برای هموطنانمان ایجاد نشود.

مدیر کل حج و زیارت خوزستان گفت: زوار برای تامین آرامش و امنیت خود ویزا را از سامانه سماح دریافت کنند و بدانند در هیچ یک از دفاتر تهیه ویزا وجه نقد دریافت نمی شود.

ناصر حویزاوی با بیان اینکه تا اوایل هفته آینده لیست مراکز معتبر برای تهیه ویزا در روزنامه ها و رسانه ها اعلام می شود تاکید کرد: تهیه ویزا از این طریق پیش بینی هر گونه حادثه ای از جمله هزینه های بیمه را آسان می کند.

وی افزود: مراکز غیر معتبر تهیه ویزا ،علاوه بر ایجاد مشکل برای زوار در نقطه صفر مرزی در مواقع ایجاد حادثه نیز هیچ گونه خدماتی ارائه نمی دهد.

انتهای پیام/د

استقرار 420 موکب در مسیر 11 کیلومتری شلمچه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.