سخنگوی کرملین گفت روسیه امیدوار است سفیر جدید آمریکا در روسیه به بهبود روابط دو جانبه کمک کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، روز سه شنبه، دیمیتری پسکوف – سخنگوی کرملین – ابراز امیدواری کرد انتخاب «جان هانتسمن» به عنوان سفیر جدید آمریکا در روسیه، به بهبود روابط دو جانبه میان دو کشور بیانجامد.

جان هانتسمن – فرماندار سابق ایالت یوتا – به مسکو سفر کرده است و قرار است روز سه شنبه با ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه – دیدار کند.

پسکوف در جمع خبرنگاران گفت: «اکنون مشکلات خاصی در روابط متقابل وجود دارد، ولی ما امید بسیار داریم با (کمک) سفیر جدید، دست‌کم هیات دیپلماتیک آمریکا در مسکو بتواند به بهبود روابطی که به دلیل اقدامات آمریکا به سردی گراییده است، کمک کند.»

پسکوف خاطر نشان کرد ولادیمیر پوتین حامی بهبود روابط روسیه و آمریکاست و باور دارد این مسئله نه تنها به نفع دو کشور، بلکه تمام جهان است.

پسکوف افزود: «شما می‌دانید که رئیس جمهور پوتین حامی سرسخت بازگرداندن روابط دو جانبه، ایجاد روابط جدید و توسعه همکاری‌های دو جانبه است. وی باور دارد این به نفع دو کشور و نیز تمام جهان است.»

دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – نامزدی هانتسمن برای این سمت را در روز 21 ژوئیه به مجلس سنا ارائه کرد. روز سه شنبه، اعضای کمیته روابط خارجی سنا به اتفاق آرا به کاندیدای مورد نظر ترامپ رای دادند.

جان هانتسمن در تاریخ 26 مارس 1960 میلادی در ایالت کالیفرنیا متولد شد. پدر وی مالک شرکت تولید مواد شیمیایی هانتسمن است.

هانتسمن به عنوان سفیر آمریکا در سنگاپور و چین فعالیت کرده است. از سال 1989 تا 1990، وی معاون وزیر امور خارجه در بخش تجارت بین‌المللی بوده است. وی همچنین در سال‌های 2005 تا 2009 به عنوان فرماندار ایالت یوتا فعالیت کرده است.

انتهای پیام/

 

آغاز فعالیت سفیر جدید آمریکا در روسیه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار