در پی حادثه خونین لاس وگاس روزنامه نیویورک‌تایمز با انتشار بخشی از آمار کشته‌های ناشی از حمل آزادانه سلاح در آمریکا، از انفعال کنگره در این زمینه به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در پی حادثه تیراندازی لاس وگاس سرمقاله خود را به بررسی روند صعودی تیراندازی‌های جمعی در آمریکا اختصاص داد و از انفعال کنگره در این زمینه انتقاد کرد.

این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود نوشت ظرف مدت ۴۷۷ روز، ۵۲۱ تیراندازی به جمع در آمریکا روی داده ولی کنگره برای جلوگیری از تکرار این فجایع هیچ اقدامی انجام نداده است.

در جدول‌هایی که این روزنامه منتشر کرده تمام روز‌هایی که در آن‌ها دست کم یک حادثه تیراندازی به گروهی از مردم روی داده، مشخص شده است.

بر اساس این جدول‌ها، در سال ۲۰۱۶ در ماه‌های ژوئن ۳۱، ژوئیه ۴۹، اوت ۴۲، سپتامبر ۳۲، اکتبر ۳۱، نوامبر ۳۶ و دسامبر ۲۷ مورد تیراندازی روی داده است.

نیویورک‌تایمز: ۵۲۱ تیراندازی در ۴۷۷ روز و کنگره آمریکا همچنان منفعل است

در سال ۲۰۱۷ نیز در ماه‌های ژانویه ۳۱، فوریه ۲۵، مارس ۲۲، آوریل ۳۹، مه ۲۳، ژوئن ۳۵، ژوئیه ۳۶، اوت ۳۳، سپتامبر ۲۷ و در اکتبر تاکنون ۲ مورد تیراندازی به جمع اتفاق افتاده است.

نیویورک‌تایمز: ۵۲۱ تیراندازی در ۴۷۷ روز و کنگره آمریکا همچنان منفعل است

یکی از فاجعه‌بارترین موارد تیراندازی به جمع در آمریکا، حادثه ۱۲ ژوئن سال ۲۰۱۶ بود که یک فرد مسلح در یک باشگاه شبانه در اورلندو به روی مردم شلیک کرد. در این حادثه ۴۹ نفر کشته و تعداد زیادی مجروح شدند. فاجعه اورلندو بدترین حادثه در تاریخ آمریکا تا پیش از تیراندازی بامداد دوشنبه در لاس وگاس بود.

در تیراندازی اخیر لاس وگاس دست کم ۵۹ نفر کشته و ۵۲۷ نفر مجروح شدند.

از حادثه اورلندو تاکنون بر اثر تیراندازی‌های مکرر، ۵۸۵ نفر کشته و ۲ هزار ۱۵۶ نفر مجروح شدند.

شایان ذکر است خشونت‌های خونین ناشی از آزادی حمل سلاح گرم در آمریکا در حالی در این کشور ادامه دارد که حامیان لابی قدرتمند اسلحه و در دولت و کنگره آمریکا همواره از اجرای قوانین بازدارنده حمل آزادانه سلاح جلوگیری می‌کنند.

 

انتهای پیام/

انتقاد نیویورک‌تایمز از کنگره آمریکا به سبب انفعال آن در برابر خشونت‌های ناشی از حمل آزادانه سلاح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار