نشست خبری رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با موضوع تشریح فعالیت های شش ماهه اول سال 96 این سازمان برگزار شد.

نشست تشریح فعالیت های شش ماهه اول سازمان دارالقران برگزار شدبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛نشست خبری مهدی قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم روز سه شنبه11 مهر ماه با موضوع تشریح فعالیت های سازمان دارالقرآن الکریم در شش ماهه اول سال 1396 برگزار شد. 

در ابتدای نشست مهدی قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن گفت: ما در معاونت آموزش و پژوهش برنامه هایی همچون مشارکت در طرح 1451 داشتیم و از بستر موسسات قرآنی مردمی برای توسعه این طرح به صورت کار حضوری استفاده کردیم به طوری که با تربیت 60 هزار نفر با این طرح مشارکت کردیم.

وی در خصوص برگزاری 100 کارگاه سبک زندگی قرآنی ادامه داد: این کارگاه ها با حضور یک هزار و 700 نفر برگزار شده است که برای تربیت این افراد ما دوره تربیت مربی سبک زندگی هم یش بینی و اجرایی کردیم که 60 نفر از خواهران و برادران نخستین دوره را سپری کردند و امروز کارگاه خواهران در دوره دوم آغاز می‌شود.

وی افزود : یکی از کارهای ما ارتقای سطح کارشناسان است که ماموریت انجام ابلاغیه های سازمان را بر عهده دارند که حدود 500 نفر در این دوره اموزشی حضور یافتند و 168 نفر هم امسال در دوره ارتقای سطح کارشناسان قرآنی شرکت کردند.

رییس سازمان دارالقرآن عنوان کرد: در سالهای گذشته برای 100 نفر اردوهای استعداد های درخشان به صورت متمرکز برگزار شد که امسال این اردوها به صورت استانی اجرایی شد به طوری که حدود یک هزار و 300 نفر از نوجوان 8 تا 18 ساله شناسایی و در دوره حضور یافتند و اواخر تابستان هم پنج اردوی منطقه ای برگزار شد.همچنین برپایی 48 دوره تربیت آموزشیار روخوانی و روانخوانی قرآن برای پرسنل نیروی انتظامی انجام شد.

قره شیخلو اظهار کرد: نیمه نخست سال جاری 137 مجوز برای 137 دوره تخصصی در استانها برگزار شد با برگزاری این دوره های تخصصی 2 هزار و 450 گواهینامه صادر شده است.

وی افزود: البته ما در معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات حدود 2500 روحانی مستقر داریم امسال برنامه ای برای فعالیت هدفمند این روحانیون تدارک دیدیم تا سطح قرآنی انها ارتقا یابد که در سال جاری هزار نفر را تحت پوشش قرار دادیم تا مهارتهای قرآنی انها افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان دارالقرآن تصربح کرد:هنوز سهم قرآن در فضای اطلاع رسانی محدود است وظیفه ذاتی اطلاع رسانی این است که اگر فعالیت خوبی صورت می‌گیرد ان را اطلاع رسانی کرده تا متولیان نواقص را برطرف کنند.

وی در خصوص چاپ و نشر کتاب های قرآن در شش ماهه نخست سال گفت:یک جلد کتاب روش های سلبی آموزش قرآن توسط عبدالعزیز کریمی کتاب صداسازی در هنر معنوی تلاوت توسط جهانبجش فرجی و کتاب مبانی سبک زندگی قرانی تالیف اصفهانیان و درسنامه حفظ موضوعی قرآن توسط حسین تقی پور در 6 ماه نخست سال جاری چاپ و منتشر شده است.همچنین امسال طبق سال های گذشته طرح با قرآن در زلال اعتکاف برگزار شد که 2 هزار و 199 مسجد تحت پوشش قرار گرفتند همچنین در ایام اعتکاف در کنار اجرای برنامه هایی همچون ختم قرآن و اصلاح قرائت سوره های نماز دفترچه ای از سوره حجرات توزیع شد.

قره شیخلو تصریح کرد در ماه مبارک رمضان 10 هزار و 149 جزخوانی قرآن در کشور اجرایی شد همچنین در نماز جمعه ماه مبارک رمضان در ستاد برگزاری نماز جمعه هم برنامه تلاوت قرآن توسط قاریان را داشتیم. در ضمن در این مدت حدود 10 تن قرآن فرسوده جمع اوری شد که شامل 3 هزار جلد قرآن و نهج البلاغه بوداز این تعداد 2 هزار جلد قابل استفاده بود که در مناطق محروم توزیع شد.

وی در خصوص ظرفیت فعالیت های قرآنی در هیئت های مذهبی عنوان کرد:ما ترویج برنامه های قرآنی در هیئت های مذهبی را پیش بینی کردیم که تاکید داریم از این ظرفیت عظیم برای توسعه برنامه های قرآنی استفاده شود. همچنین انتظار داریم از مسئولان هیئت ها که به این موضوع توجه بیشتری کنند البته امسال هم در برنامه ها 400 هیئت را در اولویت قرار دادیم تا به اجرای برنامه های قرآنی بپردازند.

رئیس سازمان دارالقرآن درباره راه اندازی مجمع خیران قرآنی در برخی استانها گفت: امیدواریم با تشکیل مجمع خیران قرآنی فعالان قرآنی حضور فعال تری در فعالیت‌ها داشته باشند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار