رئیس انجمن متخصصان بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری شیراز در خصوص افزایش مشکلات کلیوی در پی تغییر سبک زندگی در فارس هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر علیرضا تدین رئیس انجمن متخصصان بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری شیراز ضمن اشاره به افزایش سرطان‌ها و مشکلات کلیوی در استان، مهمترین عامل را تغییر سبک زندگی و عادات غذایی مردم عنوان کرد.

وی افزود: استعمال مواد مخدر بخصوص سیگار، ورود فست فود‌ها به لیست غذایی خانوار‌ها و مصرف زیاد نمک و از طرفی کاهش مصرف آب مناسب در طول روز باعث افزایش بیماری‌ها و ایجاد سنگ‌های کلیه در شهروندان شده است؛ به نحوی که در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر این قبیل بیماری‌ها در سطح استان و کشور بوده ایم.

رئیس انجمن اورولوژی شیراز ضمن هشدار به ورود و مصرف مکمل‌های پروتئینی مجاز و غیر مجاز در باشگاه‌های بدنسازی طی سال‌های اخیر ادامه داد: این مواد باعث فشار زیاد به کلیه‌ها و بعضا نارسایی آن‌ها شده و در صورت بی توجهی به عوارض موجود به از کار افتادن کلیه‌ها منجر می‌شود.

وی ادامه داد: این روز‌ها شاهد مصرف آمپول‌های حاوی مواد استیروییدى و آندروژونى در بین نسل جوان و نوجوانان هستیم که این دارو‌ها اغلب باعث بروز نازایی و ناباروری در آنان می‌شود و این موضوع باید مورد توجه جامعه و مصرف کنندگان این محصولات قرار گیرد.

دکتر تدین همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن تاکید بر چکاب‌های سالانه پروستات برای آقایان بالای ۵۰ سال از کسانی که تجربه فردی دارای سرطان پروستات را در خانواده خود دارند خواست که این موضوع را از سن ۴۰ سالگی جدی بگیرند.

وی اظهار کرد: در صورت نبود وجود علائم ادراری و یا حتی سابقه عمل جراحی قبلی پروستات حتما به صورت مستمر تحت نظر پزشک متخصص قرار گیرند تا سرطان احتمالی پروستات در مراحل قابل درمان تشخیص داده شود.

رئیس انجمن متخصصان بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری شیراز با اشاره به مراجعه بیماران از استان‌های جنوبی ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس، متخصصان اورولوژی شیراز را حاذق و زبردست دانست و اضافه کرد: انجمن اورولوژی شیراز ۲ بار در ماه به صورت مستمر به منظور ارتقاء سطح علمی متخصصان دوره‌های آموزشی با محوریت مسائل روز این علم برگزار می‌کند.

وی افزود: امسال کنگره میان دوره‌ای انجمن اورولوژی ایران در تاریخ‌های ۱۱ و ۱۲ آبان ماه در شیراز برگزار می‌شود و اعضای انجمن از سراسر کشور در این کنگره حضور پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/ن

کنگره میان دوره‌ای انجمن اورولوژی ایران در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار