سخنگوی کمیسیون شوراها سوال مشترک و منطقه‌ای هشت نفر از نمایندگان را از وزیر کشور در جلسه امروز قرائت کرد.

گزارش سوال نمایندگان از رحمانی‌فضلی در صحن قرائت شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به سوال مشترک و منطقه‌ای نمایندگان مجلس از رحمانی‌فضلی وزیر کشور گفت: علت فقدان نظارت فرمانداران به مصوبات و عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا و عدم کارایی هیئت حل اختلاف استان‌ها که موجب مخدوش شدن اعتماد مردم به کارآمدی این نهاد شده است، چیست؟

وی ادامه داد: این سوال مشترک از سوی آقایان احمد علیرضابیگی، محمدحسین فرهنگی، محمداسماعیل سعیدی، حسن نوروزی، نادر قاضی‌پور، احمد سالک، علی‌اکبر کریمی و محمدحسین حسن‌نژاد از وزیر کشور است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی اظهار کرد: این سوال در جلسه مورخ 27مهرماه سال 95 با حضور وزیر کشور و نماینده سوال کننده بررسی شد که ابتدا آقای بیگی سوال خود را توضیح داد.

سلیمی تصریح کرد: بیگی در این جلسه اعلام کرد که در واقع سوال درباره نوع نظارتی است که وزارت کشور بر شوراهای شهر دارد به خصوص شورای شهر تبریز، قانون گذار برای مسئولین و دستگاه‌ها اختیاراتی را تعریف کرده که بتواند نقطه آسیب را به یک نقطه قوت تبدیل کند.

وی ادامه داد: وقتی چنین فسادی با این گستردگی در شورای شهر تبریز اتفاق افتاده که منجر به دستگیری و بازداشت بیش از 70 نفر از معاونان شهردار، اعضای شورای شهر، مسئولین حراستی و نظارتی و شهرداران مناطق شده از مسئولان و مدیران آن‌چه را که اتفاق افتاده به نحوی مدیریت کنند که اسباب دلگرمی مردم شوند.

این خبر در حال تکمیل است...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار