در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس مجلس سنای ایرلند بر ضرورت تداوم برجام تأکید شد.

لاریجانی:هرگونه هرج و مرج طلبی در منطقه را محکوم می‌کنیم/دنیس اودونوان: برجام به نفع ایران و اتحادیه اروپاستبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با دنیس اودونوان رئیس مجلس سنای ایرلند ضمن تأکید بر روابط پایدار میان دو کشور اظهار کرد: ما در این دیدار مذاکرات خوبی در چند زمینه به عمل آوردیم.

وی با اشاره به این که در این دیدار بر تقویت همکاری‌های پارلمانی و گروه‌های دوستی دو کشور تأکید شد، گفت: این گروه‌های دوستی توسعه همکاری‌های دو کشور را پیگیری می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که در این دیدار بر ضرورت افزایش سطح روابط تجاری دو کشور تأکید شد، تصریح کرد: ما در این دیدار درباره اولویت‌های برنامه ششم توسعه به ویژه سرمایه گذاری در تکنولوژی‌های نو، در زمینه انرژی به ویژه نفت و گاز و دارو و تجهیزات پزشکی بحث کردیم که امیدواریم تجار ایرانی از این ظرفیت استفاده کنند و دوستان هم در زمینه تسهیلات بانکی تلاش کنند.

لاریجانی با بیان این که ما در حوزه همکار‌ی‌های بین المللی به ویژه توافق هسته‌ای هم نظر بودیم که برجام باید ادامه پیدا کند، اظهار کرد: در بخش دیگر از این دیدار درباره مسائل منطقه‌ای به ویژه بحران‌های تروریستی منطقه صحبت شد که حساسیت دو کشور در این زمینه کاملا احساس می‌شود و ما هرگونه هرج و مرج طلبی از جمله تجزیه طلبی در منطقه را محکوم می‌کنیم.

رئیس قوه مقننه در پایان خاطرنشان کرد:‌ این سفر برای تقویت روابط دو کشور بسیار اهمیت دارد و امیدواریم سطح روابط تجاری، امنیتی و سیاسی دو کشور افزایش پیدا کند.

در ادامه دنیس اودونوان رئیس مجلس سنای ایرلند گفت: این سفر اولین گام سیاسی و فرهنگی برای گسترش روابط دو جانبه است.

وی با تأکید بر این که ما معتقدیم برجام باید بر اساس تصمیم طرفین ادامه یابد، افزود: ایرلند عضو اتحادیه اروپا است و ما به انسجام اروپای متحد پایبندیم.

رئیس مجلس سنای ایرلند با بیان این که ما از رئیس جمهور شما به جهت نقشی که در مبارزه با تروریسم عرصه بین الملل دارد تشکر می‌کنیم، تصریح کرد: تروریسم مرز و منطقه نمی‌شناسد و به کشورهایی چون لندن و پاریس هم کشیده شده است و ما هم به مبارزه با آن معتقدیم و می‌خواهیم با شما در این زمینه همکاری کنیم.

وی تأکید کرد: ما معتقدیم که ایرلند باید مناسباتش با ایران را به ویژه در زمینه صادرات محصولات کشاورزی، فناوری و تجیزات پزشکی تقویت کند و ما علاقمند به گسترش روابطمان در این حوزه‌ها هستیم.

رئیس مجلس سنای ایرلند بیان کرد: در ماه آینده قرار است یک هیئت اقتصادی از ایرلند به ایران بیاید که آن سفر اولین گام اقتصادی جدی بین دو کشور است.

دنیس اودونوان با اشاره به این که در این دیدار درباره اولویت‌های برنامه ششم توسعه به ویژه در زمینه محیط زیست و منابع آبی بحث شد، تصریح کرد: اگر این امکان فراهم می‌شد ما سعی می‌کردیم منابع آبی به خصوص آب باران را به ایران بیاوریم.

وی با تأکید بر این که دولت‌های اروپایی معتقدند که برجام یک تعهد بین المللی مثبت و به نفع اتحادیه اروپا، ایران و صلح جهانی است، خاطرنشان کرد: ما از همه ظرفیت‌های سیاسی و دیپلماتیک خود استفاده می‌کنیم که برجام ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار