یک اندیشکده آمریکایی پیش‌بینی کرد در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ، دور جدیدی از آزمایش‌های موشکی کره شمالی در حجم و تعدادی کم‌سابقه انجام خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکسپرس؛ در جدیدترین گزارش «مرکز استراتژیک و مطالعات بین الملل» آمریکا آمده است: همواره ارتباط مستقیمی میان فقدان مذاکرات دیپلماتیک با کره شمالی و افزایش اقدامات تحریک آمیز از سوی این کشور وجود داشته است. آنهایی که به دنبال مذاکره با کره شمالی هستند از این موضوع به عنوان مدرکی دال بر کارآمد بودن دیپلماسی استفاده می کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: عده ای درباره ثمربخش بودن بکارگیری دیپلماسی با کره شمالی تردید دارند و می گویند زمانی که اقدامی تحریک آمیز از جانب پیونگ یانگ مشاهده نمی شود، الزاما به این معنی نیست که در دوران انجام مذاکرات، دست از ممانعت از گسترش تسلیحات هسته ای برداشته اند.

سپس این اندیشکده پیش بینی کرد کره شمالی در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ بیشترین حجم از آزمایش های موشکی را انجام خواهد داد. در شرایط کنونی، احتمالا کره شمالی بیش از 100 آزمایش موشکی را در دوره ترامپ انجام خواهد داد که در نوع خود یک رکورد تاریخی به حساب می آید.

«کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، تاکنون 24 آزمایش موشکی و یک آزمایش هسته ای در هفت ماه نخست ریاست جمهوری ترامپ انجام داده است.

در عین حال، ترامپ هیچ توجهی به لزوم بکارگیری راهکارهای دیپلماتیک برای حل تنش هسته ای با کره شمالی ندارد و حتی به «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا، نیز گفت وقت خود را برای مذاکره با پیونگ یانگ هدر ندهد.

در این میان، کره شمالی مقامات آمریکایی را به تلاش برای جنگ افروزی متهم و اعلام کرد آماده پاسخگویی به هر تهدیدی از جانب واشنگتن است.

 

انتهای پیام/

پیش‌بینی اندیشکده آمریکایی از انجام بیشترین آزمایش موشکی کره شمالی در دوره ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار