منابع امنیتی در ولسوالی سیاه گِرد ولایت پروان می‎گویند که نیروهای امنیتی در پنجمین روز نبرد در درۀ فندقستان این ولسوالی، پیشروی های نسبی در بخش‎هایی این دره داشته اند.

باز پس گیری بخش هایی از درۀ فندقستان ولایت پروانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، منابع امنیتی در ولسوالی سیاه گِرد ولایت پروان می‎گویند که نیروهای امنیتی در پنجمین روز نبرد در درۀ فندقستان این ولسوالی، پیشروی های نسبی در بخش‎هایی این دره داشته اند.

این منابع می‎گویند که عملیات هوایی بر سنگرهای طالبان نیز شدت یافته اند.

در همین حال، وزارت امور داخله تأکید می ورزد که عملیات نظامی در ولسوالی سیاه گِرد، تنها به درۀ فندقستان محدود نخواهد ماند و نیروهای دولتی، بخش‎های بیشتری را در این ولسوالی، زیر پوشش خواهند گرفت.

نجیب دانش، سرپرست وزارت امور داخله در این باره گفت: «ضربات هوایی زده شده اند و به قدر کافی نیرو به آن جا ارسال شده است، هم از اردوی ملی افغانستان و هم از پولیس ملی و قطعات خاص در محل حضور دارند.»  

درۀ فندقستان که ده ها روستای کوچک و بزرگ را در خود جا داده است، به ولسوالی های پغمان، استالف و شکردره کابل، راه دارد؛ از همین رو، ناامنی در این دره، برای پایتخت نیز، یک تهدید جدی به شمار می رود.

ذکیه سنگین، عضو مجلس نمایندگان اظهار داشت: «آسیب پذیرترین جایی که وضع امنیتی پروان را خراب می سازد، دره های غوربند است که اکنون طالبان از قسمت های بغلان و پُل خمری داخل دره های غوربند شده اند.»

پنجشنبۀ پیش، طالبان بر بخش هایی از درۀ فندقستان هجوم آوردند و توانستند ادارۀ بخش هایی از این دره را به دست بگیرند.

برخی منابع می گویند که بخشی از نیروهای دولتی، به جای پاسخ به این حمله ها، در همان ساعات نخست نبرد، پاسگاه هایشان را ترک کرده بودند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار