رئیس بنیاد احمد شاه مسعود در مراسم بزرگداشت از عاشورای حسینی در این بنیاد گفت که نظام انتخاباتی دموکراتیک در حال حاضر در افغانستان جا نیفتاده است.

نظام انتخاباتی هنوز در افغانستان جا نیفتاده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، احمد ولی مسعود، رئیس بنیاد احمد شاه مسعود در مراسم بزرگداشت از عاشورای حسینی در این بنیاد گفت که نظام انتخاباتی دموکراتیک در حال حاضر در افغانستان جا نیفتاده است.

آقای مسعود در مراسم امروز، دوشنبه ۱۰ میزان، در جمعی از عالمان دینی تشیع و تسنن گفت: "مشکل اعتماد ملی، بحران‌های گذشته، انقطاع زبانی و تباری است و هر روز می‌خواهند به این مشکل‌ها بیفزایند".

به گفته‌ی او، عده‌ی اندکی از جوانان ناآگاهانه از طریق شبکه‌های اجتماعی به مشکل‌های یادشده دامن می‌زنند.

او افزود: "بزرگان افغانستان در چارچوب وفاق ملی باید به قرار و مدارهایی برسند و سپس بتوانند زمینه‌ی انتخابات شفاف و عادلانه را فراهم کنند، اما ترسیم آینده باید از هم اکنون صورت بگیرد."

اما او در مورد چگونگی قرار و مدارهای پیش از انتخابات وضاحت نداد.

همزمان، شماری از عضوهای مجلس نمایندگان در جلسه‌ی امروز نسبت به کارکرد کمیسیون‌ مستقل انتخابات ابراز "ابهام و تردید" کردند.

عبدالرئوف ابراهیمی، رئیس مجلس نمایندگان گفت که در مورد کمیشنران مستقل انتخابات اطلاعاتی دارد، اما تصریح نکرد که چه نوع اطلاعاتی.

تلویزیون 1 نوشت: این در حالیست که دو روز پیش عضوهای کمیسیون مستقل انتخابات از پاسخگویی درباره آمادگی‌ها و نگرانی‌ها درباره‌ی انتخابات پارلمانی سال آینده به مجلس نمایندگان، خودداری کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.