مدیرعامل باشگاه استقلال گفت:رقم قرارداد فاتح تریم بالا بود و در نهایت با او به توافق نرسیدیم.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، افتخاری درباره انتخاب وینفرد شفر گفت :همان طور كه در گذشته اعلام کرده بودیم گزینه اول ما فاتح تریم بود و در نهايت اگر با او توافق نرسیم به سراغ گزينه بعدی می‌رویم.

او ادامه داد :به هر ترتيب با فاتح تریم مذاکره داشتیم اما اخبار خوبی دریافت نکردیم، چون رقم او بالا بود. تا سقف دو میلیارد هم اگر بود ما قبول می‌کردیم، اما اینگونه نشد، چون توان پرداخت آن را نداشتیم و با شفر به توافق رسیدیم.

افتخارى تصریح کرد: متاسفانه فاتح تریم چیزی حدود ۴ تا ۵ میلیون دلار از ما مى خواست، که ما قبول نکردیم و طبیعى بود که این کار را نکنیم، چون باشگاه استقلال چنین پولى با توجه به بدهى‌ها و تعهداتى که دارد را نخواهد داشت که بپردازد.

او ادامه داد: به هر ترتیب 5 - 6 گزینه را معرفی کردیم و بررسى هاى لازم انجام شد که نظر مثبت هم اعضا داشتند که یکى از گزینه ها همین شفر بود و در نهایت با این مربى در دوبى مذاکره کردم و خوشبختانه شرایط این مربی به شرایط باشگاه مى خورد. شفر مربی بزرگی بوده و در بوندس لیگا، الاهلی و العین کار کرده است و در جام جهانی کامرون را همراهی کرده است و ضمن اینکه شناخت کاملی از منطقه دارد، با علی کریمی و فرهاد مجیدی کار کرده است و از طرفى مک درموت ۳ سال دستیارش بوده است و خوشبختانه شفر با مربى بدنسازى کار مى کند که کاملا با هم هماهنگ هستند.

او افزود:کمیته فنى امروز تشکیل شد و من گزارش مذاکره ام با شفر را به اعضا تحویل دادم و در نهایت کمیته فنى هم قبول کرد در این مقطع شفر بهترین گزینه مى تواند باشد. ضمن اینکه من به شفر اعلام کردم ادامه همکارى ما بستگى به نتایج پیش رو دارد به او گفتیم ماندنش بستگی به کسب سهمیه آسیایی، قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی دارد، ضمن اینکه ما هیچ افزایش دستمزدی برای سال دوم برای او نداریم.

افتخاری در مورد نقش مجیدی در انتخاب شفر گفت: هیچ فردى نقش نداشته و شفر من را می‌شناخت. زمانی که در فدراسیون فوتبال بودم با او در مورد سرمربیگری در تیم ملی ایران صحبت کردیم. حتی در آلمان هم با این مربى تفاهم نامه‌ای امضا شد که در نهایت با رفتن صفایی فراهانی از فدراسیون فوتبال و حضور افراد جدید دیگر موضوع و حضور او منتفى شد.

او در مورد اینکه هواداران استقلال شفر را قبول ندارند گفت: این‌ها تبلیغ‌های منفی است که از داخل انجام می‌شود و بعضى‌ها می‌گویند شفر پیرمرد است. برانکو چند سالش است؟ شفر و برانکو همین هستند. همه مربیان یکسان نیستند و شفر هم هنوز امتحانش را پس نداده است و در مورد او زود قضاوت نکنید. امیدوارم او بیاید و کارش را آغاز کند. امیدوارم شفر بتواند مشکلات استقلال را حل کند.

افتخاری درباره اینکه مطرح شده انتخاب شفر بدون هماهنگى کمیته فنى بوده افزود: به هیچ عنوان اینطور نبوده و واقعیت ندارد و من با شما شفاف صحبت می‌کنم حتى اگر به ضررم تمام شود. وقتی رقم فاتح تریم که ۲ میلیون دلار بود را دیدیم در نهایت متوجه شدیم قیمت پیشنهادی شفر خیلى پایین‌تر است. کمیته فنى هم در جریان بود و امروز هم گزارش لازم را به کمیته دادم و از نحوه مذاکره و شرایط شفر هم سخن گفتم.

وی افزود: کمیته فنی از ابتدا در جریان مذاکره با این مربی بود و حتی گزارش مذاکرات با شفر را براى اعضا اعلام کردم. کمیته فنی و پیشکسوتان بحث‌هایی را باهم داشتند و من به هیچ عنوان دخالتی نداشتم. ما ۵ گزینه داشتیم و اگر شفر تایید نمی‌شد قطعا به سراغ آن‌ها و بررسی پیشنهادات شان می‌رفتیم.

مدیرعامل استقلال بیان کرد: دین محمدی به شناخت خوبی از این مربی دارد و شفر را تایید کرد و اینکه می‌گویند این مربی پیر است را قبول ندارم. مگر هر فردى که مویش سفید شد یعنى پیر است؟! باید عملکرد شفر را در زمین ببینیم. یکى از توافقاتى که با او داشتیم این بود که ٢ دستیار ایرانى در کنار او بگذاریم تا مربیان خودمان آموزش ببینند. قرار شد در ورزش هاى پایه دخالت مستقیم داشته باشد.

افتخاری ادامه داد: عمر عبدالرحمن وقتی ۱۶ ساله بود توسط شفر به العین راه یافت و زیرنظر این مربی رشد کرد. خود شفر اعلام کرد که باید بازى هاى جوانان و نوجوانان را از نزدیک نظاره گر باشم و استعداد‌ها را شناسایى و به آن‌ها آموزش جداگانه بدهم.

مدیرعامل استقلال تهران در مورد وضعیت مک درموت گفت: مک درموت بدنساز تیم است و تمرین دهنده خود شفر خواهد بود و زمانی هم که در تیم حضور داشت نقش مربی بدنساز را عهده دار بود.

او در مورد بازگشت رحمتی و جباری به تمرینات ادامه داد: رسیدگى به این مساله را در اختیار سرمربی می‌گذاریم. او باید بیاید و با این بازیکنان کار کند و شاید بگوید برخی از بازیکنان را نمی‌خواهد. شفر تمامى بازیکنان را مى شناخت. وضعیت و اطلاعات بازیکنان را مى دانست. وضعیت رحمتى و جبارى را سرمربى جدید تشخیص و رسیدگى مى کند. ما در کادر فنى دخالت نمى کنیم.

او بیان کرد: سرمربی تشخیص می‌دهد بازیکنان باشند یا نباشند. ما اصلا نمی‌خواهیم در کار فنی دخالت کنیم و این اشتباه بوده است، چون بازیکن خودش مصاحبه می‌کرد و برای تیم حاشیه درست می‌کرد، اما الان خوشبختانه با آمدن شفر آلمانی که نظم و انضباط در سرلوحه کار او قرار دارد، بنابراین اگر بازیکنان کاملا در اختیار مربی قرار داشته باشند و ما هم حمایت کنیم، مطمئنا نتایج خوبی به دست می‌آید.

مدیرعامل باشگاه استقلال در مورد بازگشت رحمتی و جباری به استقلال گفت: اکنون کادر استقلال تغییر کرده و شفر باید در مورد رحمتى و جبارى تصمیم بگیرد و ما هم تمام اختیارات را به آن‌ها تفویض می‌کنیم تا او تصمیم بگیرد.

افتخاری تصریح کرد: فردا صبح شفر می‌آید و ما قرارداد را با او امضاء می‌کنیم و سپس کارش را شروع مى کند و فردا هر سؤالى هست از شفر بپرسید.

افتخارى ادامه داد:این ٢ گزینه را به کمیته فنی ماموریت دادیم تا خودشان انتخاب کنند. آن‌ها می‌توانند خودشان از اعضا و با از بیرون انتخاب کنند ما صحبت مان با شفر این بود که دستیاران او را ما از ایران انتخاب کنیم و در اختیار شفر بگذاریم. کمیته فنى دستیار‌ها را براى شفر انتخاب مى کند.

افتخارى در مورد ادامه همکارى نصراله عبداللهى گفت: او به کار خود ادامه مى دهد.

مدیر عامل استقلال گفت: ما این مسائل را با سلطانی فر در جریان گذاشتیم، اما او کوچکترین دخالتی در انتخاب یا نحوه بستن قرارداد نداشت.از نظر مالى هم چیزى نبوده و تمام این اتفاقات به عهده خود باشگاه بوده است.

انتهای پیام/

اظهارات افتخاری درباره سرمربی تیم استقلال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار