به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکههای اجتماعی امروز به یک رسانه تبدیل شدهاند که میلیاردها کاربر روزانه به آن مراجعه میکنند و گروهها و کانالهایی را که در آن عضو هستند را مرور می کنند، با دوستان و خانواده خود ارتباط برقرار کرده، خرید می کنند و هرآنچه در دنیای واقعی وجود دارد را نیز در این فضا تجربه می کنند.
افراد مراجعهکننده به شبکه های اجتماعی قطعا با تبلیغات این شبکه ها مواجه شدهاند. گستردگی فضای مجازی و شبکههای اجتماعی در دنیای امروز به گونهای است که بسیاری برای جذب مخاطب بیشتر به تبلیغات در این فضا روی آورده اند.
آمارها نشان میدهد از سال 2015 تا 2017 میلادی هزینه این تبلیغات روز به روز بیشتر شده و این آمار شگفت انگیز است.
در سال 2015 شبکه های اجتماعی از تبلیغات 8.3 میلیارد دلار درآمد کسب کردند و هزینه های تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا سال 2017 به بیش از 35 میلیارد دلار رسیده است.
اینفوگرافی نیز نشان می دهد که در حال حاضر 2.3 میلیارد کاربر فعال رسانه های اجتماعی در جهان وجود دارد و آمریکاییها به طور متوسط روزانه ۱۷ بار اکانتهای شبکههای اجتماعی خود را چک میکنند.
همچنین 91 درصد از مارک های خرده فروش برای تبلیغات از دو یا چند شبکه اجتماعی استفاده می کنند.
انتهای پیام/